Kokeilusta käytäntöön : Varga-Neményi-opetusmenetelmän unkarilainen matematiikka suomalaisittain oppimiskirjakokeiluina
Tekijät
Päivämäärä
2012Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Helpompaa ja hauskempaa kuin luulin" : matematiikka suomalaisten ja unkarilaisten perusopetuksen neljäsluokkalaisten kokemana
Tikkanen, Pirjo (Jyväskylän yliopisto, 2008)Sisällöiltään monipuolinen ja toiminnallinen matematiikan opetus laajentaa oppilaiden näkemyksiä matematiikan sisällöistä, sen oppimisesta ja opetuksesta paremmin kuin pelkän oppikirjan ohjaama opetus, Pirjo Tikkanen ... -
Matemaattinen ajattelu esiopetuksessa ja alakoulussa : Varga-Neményi -menetelmän opetuskokeilujen tarkastelua
Sippala, Vivi (2014)Unkarista lähtöisin oleva Varga-neményi – matematiikanopetusmenetelmä on konstruktivistinen ja oppilaslähtöinen tapa opettaa matematiikkaa. Menetelmässä on seitsemän pedagogista perusperiaatetta: 1) todellisuuteen perustuvien ... -
Toiminnallista geometriaa : opetuskokeilu 6-luokkalaisille
Anttila, Risto; Eskelinen, Juuso (2010)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää toiminnallisuuden merkitystä matematiikan oppimisessa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää onko toiminnallisuudella niin suuri merkitys matematiikan oppimisessa kuin usein alaan ... -
"Kokeilen, kuinka paljon on metri." : pituuden mittaaminen Varga-Neményi -oppikirjoissa ja opettajan oppaissa vuosiluokilla 1-4
Ohra-aho, Jaana (2021)Pro gradu -tutkimuksessani tarkoituksena oli selvittää, millaisin menetelmin pituuden mittaamisen taitoja harjoitellaan ja kartutetaan Varga-Neményi -menetelmässä vuosiluokkien 1–4 Matematiikkaa -oppilaan kirjoissa ja ... -
Opetusmenetelmän vaikutus oppimistulokseen ja opiskelumotivaatioon yläkoulun kalabiologiassa
Lintula, Anu-Maija (2020)Motivaatiolla on useissa tutkimuksissa havaittu olevan positiivinen vaikutus oppimistuloksiin. Menetelmillä, jotka lisäävät oppilaiden motivaatiota ja elämyksellisyyttä voidaan olettaa olevan positiivisia vaikutuksia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.