Mitä työrauha on ja miten se säilyy hyvänä? : erään rauhattoman asuinalueen koulujen 6.-luokkalaisten ja heidän opettajiensa ajatuksia luokan työrauhasta
Date
2003Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Viidennen luokan oppilaiden näkemyksiä työrauhasta musiikin tunneilla
Kärävä, Kati (2012)Tutkimuksessa selvitettiin 5. luokan oppilaiden näkemyksiä musiikin tuntien työrauhasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaista oppilaiden mielestä on hyvä ja huono työrauha musiikin tunneilla ja millaiset ... -
"Kun on luokassa rauhallista niin tulee työstä hyvä" : 5. ja 6. luokan oppilaiden näkemyksiä työrauhasta
Hoikkaniemi, Heljä (2017)Työrauhan puute aiheuttaa kovasti harmia kouluissa. Työrauhaa ja työrauhahäiriöitä on tutkittu Suomessa pääsääntöisesti opettajan näkökulmasta. Työrauha koskettaa myös oppilaita, joten heidän näkemyksiään on syytä selvittää. ... -
Tulevat opettajat luokanhallinnan ja työrauhan rakentajina : luokanopettajaopiskelijoiden luokanhallinnallinen minäpystyvyys sekä käsityksiä työrauhasta
Mäkelä, Anniina; Viherkorpi, Kaisa (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia valmistumassa olevien Jyväskylän yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden tämänhetkistä minäpystyvyyttä luokanhallinnan osalta. Lisäksi tarkasteltiin opiskelijoiden käsityksiä työrauhasta ... -
S2-oppilaiden ja heidän opettajiensa kokemukset kielenoppimisesta integroidussa äidinkielen ja kirjallisuuden ryhmässä
Pöntinen, Anu (2019)Tässä maisterintutkielmassani tarkastelen yhdeksäsluokkalaisten suomi toisena kielenä -oppilaiden sekä heidän opettajiensa kokemuksia opetuskokeilusta, jossa äidinkielen ja kirjallisuuden ryhmä sekä suomea toisena kielenä ... -
Luokan työrauhan yhteys kouluhyvinvointiin alakoulussa
Koskinen, Johanna (2018)Tämä tutkimus selvitti työrauhan yhteyttä kouluhyvinvointiin alakouluikäisillä oppilailla. Ilmiötä tarkasteltiin luokkatasolle (N = 322) aggregoidulla aineistolla. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää työrauhan merkitystä ...