Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLamberg, Juha-Antti
dc.contributor.advisorPeltoniemi, Mirva
dc.contributor.authorRajala, Janne
dc.contributor.authorKorhonen, Aleksi
dc.date.accessioned2020-06-09T11:35:53Z
dc.date.available2020-06-09T11:35:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69802
dc.description.abstractDigitalisaation ja teknologinen kehitys on muuttanut maailmaa viime vuosikymmenien aikana. Muutokset ovat vaikuttaneet kuluttajakäyttäytymiseen sekä luonut uusia, dynaamisempia markkinoita. Lopputuloksena kilpailu on kovempaa kuin koskaan ja kilpailuetujen saavuttaminen on vain väliaikaista. Tämä tutkielma rakentaa strategisen johtamisen ja kilpailudynamiikan teoriaan tutkimalla jäsenmaksullisten videosuoratoistopalveluiden toimialan välistä kilpailuvuorovaikutusta. Pyrimme vastaamaan siihen, miten toimialalla tavoitellaan kilpailuetuja ja miten yritysten strategiset päätökset eroavat perinteisistä toimialoista. Vastaamme tähän keräämällä usean julkisesti noteeratun yhdysvaltalaisen videosuoratoistopalvelualalla toimivan yhtiön lehdistötiedotteita ja tutkimalla niitä kvalitatiivisen sisällönanalyysin avulla. Tämän jälkeen sidomme löydettyjen kilpailutoimenpiteiden yhteydet toisiinsa tapahtumarakenneanalyysin avulla ymmärtääksemme, kuinka kilpailu vaikuttaa toimialan yrityksiin. Tuloksemme näyttävät, että verrattuna perinteisiin toimialoihin, kilpailu videosuoratoistopalveluiden kasvavalla toimialalla keskittyy sisältöön, mitä vahvistetaan resurssien rakentamisella, yhteisluonnilla, sekä joissain määrin markkinalaajentumisella. Kilpailun luonne alalla on rakentaa puolustusta ja suoriutua muita paremmin pitkällä aikavälillä samalla, kun suuret vakavaraiset kilpailijat astuvat markkinoille. Lopuksi tuloksemme auttavat ennustamaan mitkä kilpailutoimenpiteet ovat yrityksille tärkeitä valmistautuakseen kiihtyvään kilpailuun ja tulevaan yritysten karsiutumiseen, sekä lopulta pitämään kuluttajat kiinnostuneina ja maksavina asiakkaina. Tulokset avaavat mahdollisuuden tutkia kilpailutoiminnan toistettavia kuvioita videosuoratoistopalvelualan tulevaisuudessa, sillä tutkimusaikamme jälkeen uudet kilpailijat ovat astuneet markkinoille.fi
dc.description.abstractDigitalization and advances in technologies have changed the world in the past few decades. This has affected consumer behaviour and developed new, more dynamic, industries as well. As a result, competition is fiercer than ever, and competitive advantages are only temporary. This thesis builds on the literature of strategic management and competitive dynamics by exploring the competitive interaction of companies in the Subscription Video-on-Demand industry. We seek answers to how competitive advantages are pursued within the industry and how the strategic decisions of the companies differ from more traditional industries. To answer this, the press releases of several publicly listed U.S. based SVoD companies were collected and analysed through qualitative content analysis. After that, the connections between the competitive actions were linked through event structure analysis to understand how rivalry affects the companies within the industry. The results show that in contrast to traditional industries, competition in the growing SVoD industry revolves around content, which is enforced through resource building, co-creation, and to some extent, market expansion. The nature of competition is a defensive race to outperform others in the long run as big established companies are also entering the market. Finally, our results help predict which actions are important for the companies to prepare for the accelerating competition and upcoming industry shake-out, and to ultimately retain the interest and subscription of consumers. The results open further research on repeatable competitive patterns in the SVoD industry as new competitors have entered the market after the period of our analysis.en
dc.format.extent122
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othercompetitive dynamics
dc.subject.otherindustry evolution
dc.titleStreaming wars : competitive dynamics in the online video streaming industry
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006094045
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysokilpailu (toiminta)
dc.subject.ysosuoratoistopalvelut
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysostrategiat
dc.subject.ysokilpailuetu
dc.subject.ysoteollisuus
dc.subject.ysocompetition (activity)
dc.subject.ysostreaming services
dc.subject.ysodigitalisation
dc.subject.ysostrategies
dc.subject.ysocompetitive advantage
dc.subject.ysoindustry
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot