2/2020
Recent Submissions
-
Monialaisuutta, tiimityötä ja projektioppimista : koulun ja yliopiston yhteistyötä parhaimmillaan
(Jyväskylän yliopisto, 2020)Miten luodaan onnistunut yliopiston ja koulun yhteistyöprojekti? Heinolan kirkonkylän koulu ja Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos luottivat tähän reseptiin: Lähdetään liikkeelle koulun tarpeista. Pohjustetaan ... -
Uhkaako työn tehostuminen opinto-ohjaajien työhyvinvointia?
(Jyväskylän yliopisto, 2020)Monet opinto-ohjaajat kokevat vahvaa työn imua ja ovat hyvin tyytyväisiä työhönsä, vaikka samalla he kokevat työnsä kiivastahtisuuden ja vaatimusten lisääntyneen viime vuosien aikana. Työn tehostuminen eli intensifikaatio ... -
Yliopistolaisten johtamismotivaatiota ymmärtämässä
(Jyväskylän yliopisto, 2020)Tutkimus, opetus ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen ovat professoreiden ja tieteentekijöiden kolme keskeistä perustehtävää. Johtotehtävät nousevat harvoin perustehtäviä koskevaan keskusteluun, vaikka ne kuuluvat lähes ... -
Saavutettavuutta ja monikanavaisuutta digipedagogiikkaan
(Jyväskylän yliopisto, 2020)Miten luentotallenteeni tavoittaa viittomakielisen opiskelijan? Miten hitaasti lukeva opiskelijani selviää artikkelimateriaaleista? Miten toimin opettajana, kun muutama opiskelija vie kaiken tilan? Nämä kysymykset ovat ...