Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAro, Marianne
dc.date.accessioned2020-06-01T12:15:50Z
dc.date.available2020-06-01T12:15:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69346
dc.description.abstractKehittyneissä maissa e-oppiminen nähdään jo itsestään selvänä koulutuksen osana ja e-oppimista pidetään yleisesti oppimista tehostavana toimintona. Sen sijaan useissa kehittyvissä maissa e-oppimista ei ole otettu käyttöön yhtä laajamittaisesti, vaikka sen käyttöönotto herättääkin kiinnostusta. Tämän tilanteen pohjalta nousee esiin kysymys siitä, miksi e-oppimista ei ole vielä otettu laajasti käyttöön kehittyvissä maissa ja toisaalta myös mitä hyötyjä e-oppiminen voisi tarjota kehittyvien maiden koulutukselle. Tässä kandidaatintutkielmassa perehdyttiin tarkemmin e-oppimiseen kehittyvien maiden koulutuksen näkökulmasta. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, millaisia haasteita ja mahdollisuuksia e-oppimiseen liittyy kehittyvissä maissa. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena ja tuloksena löydettiin sekä isompia että pienempiä haasteita ja mahdollisuuksia. Yleisimpinä haasteina löydettiin laitteiden ja verkkoyhteyden puute sekä kielen ja asenteen tuomat ongelmat. Suurimpina mahdollisuuksina taas pidettiin koulutuksen saavutettavuuden ja laadun parantamista. Tutkimuksessa huomattiin myös, että maakohtaiset eroavaisuudet ovat suuria ja käyttöönoton kannattavuutta on tämän takia pohdittava tapauskohtaisesti.fi
dc.description.abstractE-learning is already an essential part of developed countries’ education and it is considered as a function that enhances learning. However, e-learning has not been implemented on the same level in developing countries even though interest towards it has grown. Due to this situation, it is relevant to consider why e-learning hasn’t been implemented in developing countries and how the implementation could benefit the education of developing countries. This bachelor’s thesis is focused on e-learning in developing countries’ education. The purpose of this study was to find out what kind of challenges and opportunities are related to e-learning in the context of developing countries’ education. The research was carried out as a literature review and the results were diverse. The lack of suitable devices and Internet connection as well as the problems concerning language and attitudes were recognized as the most common challenges. On the other hand, better quality and accessibility of the education are seen as possibilities. The study also stated that the features between countries are different and consequently the e-learning implementation has to be considered case-by-case.en
dc.format.extent24
dc.language.isofi
dc.subject.otherkehittyvät maat
dc.titleE-oppimisen haasteet ja mahdollisuudet kehittyvien maiden koulutuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006013603
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkko-oppiminen
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysokoulutus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot