Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles
Kerttula, T. (2020). Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles. In J. G. Reitman, C. G. Anderson, M. Deppe, & C. Steinkuehler (Eds.), Proceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC). Carnegie Mellon University; ETC Press. https://doi.org/10.1184/R1/12217766.v1
Tekijät
Päivämäärä
2020Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2020 ETC Press
This article looks at two televised video game tournaments from the 1980’s from the viewpoint of sports spectacle. Through the analysis of the television episodes and comparison to modern eSports-scene, the aim is to see, if there were similarities or differences between sports broadcasting and video game broadcasting at the time. The article suggests that because of visual choices made in sports broadcasting, the video game tournaments adapted this style coincidentally, which might have affected the style of eSports-broadcasting later.
Julkaisija
Carnegie Mellon University; ETC PressKonferenssi
Esports Research ConferenceKuuluu julkaisuun
Proceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC)Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35736612
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Suomen akatemia, Centre of Excellence in Game Studies (312395).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The influence of pay-to-view television on professional cricket : professional cricket player perceptions
Adamson, James (2014)Professional cricket in England and Wales has undergone a significant period of transformation during the last 20 years. The aim of this study is to identify the role that pay-to-view television has played during this ... -
Urheilun digitalisaatio : E-urheilun yllättävä voittokulku
Mangeloja, Esa (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020) -
Videopelaamisesta e-urheiluksi : teknologinen näkökulma
Neejärvi, Niki (2018)Elektroninen urheilu, joka tunnetaan myös kilpapelaamisena tai e-urheiluna, on kasvava osa viihdekulttuuria. Se kerää miljoonia katsojia erilaisten turnausten ja pelilähetysten ääreen päivittäin. Elektronisen urheilun ... -
From basements to stadiums : representations of esports in online newspapers
Tikkanen, Sami (2019)Videopelien pelaaminen on kasvattanut suosiotaan räjähdysmäisesti viime vuosikymmenen aikana. Tämä ilmiö näkyy myös kilpailullisen videopelaamisen eli e-urheilun menestyksessä, mikä on noussut uutisten otsikoihin. Suuresta ... -
Faniyhteisöjen vaikutus videopeleihin ja e-urheiluun
Routakangas, Aleksi (2022)Tutkielman tavoitteena on tehdä kirjallisuuskatsaus ja esittää, miten faniyhteisöt voivat vaikuttaa ja ovat jo vaikuttaneet videopeleihin ja e-urheiluun ja samalla antaa esimerkkejä ja tukea aikaisempien artikkelien pohjalta. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.