Show simple item record

dc.contributor.authorKääntä, Leila: Kangasvieri, Tea
dc.contributor.authorRanta-Ylitalo, Liisa
dc.date.accessioned2020-05-14T10:07:13Z
dc.date.available2020-05-14T10:07:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKääntä, Leila: Kangasvieri, Tea; Ranta-Ylitalo, Liisa (2020). Kielitietoisen kieltenopetuksen äärellä : IKI-hankkeen satoa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11 (3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/kielitietoisen-kieltenopetuksen-aarella-iki-hankkeen-satoa
dc.identifier.otherCONVID_35430296
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68983
dc.description.abstractInnovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) on kielikasvatuksen kehittämishanke, jonka tavoitteena on kartoittaa, kerätä, kehittää ja jakaa eteenpäin kielikasvatuksen toimivia käytänteitä varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa. Käytänteiden kerääminen aloitettiin keväällä 2019 havainnoimalla eri puolilla Suomea varhaiskasvatusta ja perusopetuksen oppitunteja, joissa on eri tavoin läsnä kielitietoinen pedagogiikka ja monikielisyys. Varhaiskasvattajia ja opettajia on myös haastateltu kielikasvatukseen liittyvistä näkemyksistä. Tässä artikkelissa esittelemme hankkeen tuloksia keskittyen yläkoulun kielten opetukseen.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/kielitietoisen-kieltenopetuksen-aarella-iki-hankkeen-satoa
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherkielitietoisuus
dc.subject.otherpedagogiset käytänteet
dc.titleKielitietoisen kieltenopetuksen äärellä : IKI-hankkeen satoa
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005143197
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume11
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumberOKM/87/592/2018
dc.subject.ysohaastattelut
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysohavainnointi
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysokielikasvatus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p17111
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8802
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25284
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
jyx.fundingprogramMuutfi
jyx.fundingprogramOthersen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0