Show simple item record

dc.contributor.advisorHuotari, Pertti
dc.contributor.authorHarmaala, Kalle
dc.contributor.authorHietaniemi, Jerry
dc.date.accessioned2020-04-28T11:17:05Z
dc.date.available2020-04-28T11:17:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68751
dc.description.abstractMaailman digitalisoituessa teknologian käytöstä on tullut lapsille ja nuorille arkipäivää. Kehityksen, ja vapaa-ajalla tapahtuvan teknologian käytön, myötä myös lasten ja nuorten tapa oppia muuttunut – esimerkiksi videon katsominen tai pelaaminen voi olla lukemista luontevampi tapa oppia. Koulumaailman tulisi vastata lasten ja nuorten muuttuvaan tapaan oppia ja valmistaa heitä tulevaisuuteen. European Schoolnet & University of Liège (2012) mukaan suomalaiset opettajat käyttävät tieto- ja viestintätekniikkaa opetuksessaan Euroopan keskiarvoa vähemmän, vaikka suomalaisten koulujen teknologinen varustelu on eurooppalaisittain huipputasoa. Pääsyyksi vähäiselle tieto- ja viestintäteknologian käytölle osoittautuivat heikot langattomat yhteydet ja opettajien osaamisen ja koulutuksen puute, jota uuden teknologian käyttöönotto vaatisi. Tästä huolimatta tieto- ja viestintäteknologinen osaaminen on tärkeä kansalaistaito sekä itsessään että osana monilukutaitoa. Perusopetuksen tehtävänä olisi huolehtia, että kaikilla oppilailla on mahdollisuus tieto- ja viestintäteknologisen osaamisen kehittämiseen. Tämän työn tarkoituksena oli tuottaa digitaalista oppimateriaalia juoksemisen oheisharjoittelusta lasten ja nuorten liikuntakasvatuksen käyttöön. Maailman digitalisoituessa lasten ja nuorten liikkuminen on vähentynyt, mikä näkyy muun muassa aiempaa heikompana motoristen taitojen hallintana. Juokseminen on motorinen perustaito ja tärkeä päivittäinen liikkumismuoto. Juokseminen ja muut motoriset perustaidot luovat pohjan kaikelle muulle liikkumiselle ja haastavimmille taidoille.fi
dc.description.abstractWith the digitalization of the world, technology has become commonplace for children and young people. The way children and young people spend their leisure time and learn has changed over the time. For example, watching or playing a video game can be a more natural way to learn than reading. The school world should better respond to the changing ways children and young are learning to prepare them better for the future society. According to European Schoolnet & University of Liège (2012), Finnish teachers use ICT (Information- and Communication Technology) in teaching less than the European average, even though the Finnish technical resources are of the highest standard in Europe. The weakness of wireless communication and the lack of teachers' skills and training in new technologies are the main reasons for the low use of ICT. Nevertheless, information and communication technology know-how is important civics and working life competence. The role of basic education should ensure that all pupils have the opportunity to develop information and communication technology skills. This study aims to provide digital learning material for running exercise in children and adolescents in physical education. As the world is digitalizing, the physical activity of children and young people has decreased, which reflects weaker management of motor skills. Running is a basic locomotor skill and an important part of the daily movement. Running and other basic motor skills create the foundation for all the other activities and the more challenging skills.en
dc.format.extent65
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherliikunnanopetus
dc.titleJuoksun oheisharjoittelun digitaalinen opetusmateriaali
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004282955
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaLiikuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Sport and Health Sciencesen
dc.contributor.laitosLiikunta- ja terveystieteetfi
dc.contributor.laitosSport and Health Sciencesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLiikuntapedagogiikkafi
dc.contributor.oppiainePhysical Education Teacher Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi502
dc.subject.ysojuoksu
dc.subject.ysokoululiikunta
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.subject.ysoopetusteknologia
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysoverkkokurssit
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record