Show simple item record

dc.contributor.authorJunttila, Enni
dc.contributor.authorHautala, Jarkko
dc.contributor.authorRonimus, Miia
dc.date.accessioned2020-04-23T08:35:33Z
dc.date.available2020-04-23T08:35:33Z
dc.date.issued2020fi
dc.identifier.citationJunttila, E., Hautala, J. & Ronimus, M. (2020). ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta. Ruusupuiston kärkiuutiset, 2020 (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/2
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68653
dc.description.abstractDraamallisia menetelmiä sovelletaan laajasti opetuksessa, mutta niiden vaikuttavuutta on tutkittu melko vähän. Oppilaan keskeinen oppimistehtävä koulupolkunsa alkupuolella on riittävän teknisen lukutaidon ja lukusujuvuuden tason saavuttaminen. Lupaava draamakasvatuksellinen menetelmä lukutaidon harjoitteluun on lukuteatteri, jossa lukemista harjoitellaan näytelmätekstien parissa. Lukuteatterin vaikuttavuutta kohdennetun tuen muotona tutkitaan Suomen Akatemian rahoittamassa ja Niilo Mäki Instituutissa suoritettavassa ReadDrama-tutkimushankkeessa.fi
dc.languagefin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesRuusupuiston kärkiuutisetfi
dc.relation.urihttps://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/2
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherlukuteatterifi
dc.titleReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudestafi
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004232859
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.numberinseries1fi
dc.relation.volume2020
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysodraamakasvatusfi
dc.subject.ysolukutaitofi
dc.subject.ysonäytelmätfi
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0