Recent Submissions

  • ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta 

    Junttila, Enni; Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia (Jyväskylän yliopisto, 2020)
    Draamallisia menetelmiä sovelletaan laajasti opetuksessa, mutta niiden vaikuttavuutta on tutkittu melko vähän. Oppilaan keskeinen oppimistehtävä koulupolkunsa alkupuolella on riittävän teknisen lukutaidon ja lukusujuvuuden ...
  • Mitä jos oppimisen ekosysteemit yleistyvät? 

    Virolainen, Maarit; Heikkinen, Hannu L.T. (Jyväskylän yliopisto, 2020)
    1990-luvulla puhuttiin verkostoista. Internetin laajeneminen ja yleistyminen maailmanlaajuiseksi www:ksi oli silloin vielä uusi asia, niin kuin ylipäätään automaattinen tietojenkäsittely. Jotkut yhteiskuntatieteilijät ...
  • LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen 

    Lehtinen, Auli; Luokomaa, Sanna; Mäkinen, Elina; Nousiainen, Tuula; Ruotsalainen, Jenni; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Jyväskylän yliopisto, 2020)
    LUKILOKI-täydennyskoulutus on tarjonnut tutkimustietoa ja käytännön työkaluja yli 1800 opettajalle varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Koulutus keskittyy oppimisen ja motivaation tukemiseen, monilukutaitoon, ...