Show simple item record

dc.contributor.advisorOjala, Arto
dc.contributor.advisorVille, Seppänen
dc.contributor.authorJuvonen, Taneli
dc.date.accessioned2020-04-23T06:14:38Z
dc.date.available2020-04-23T06:14:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68646
dc.description.abstractTässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan sähköisen asioinnin omaksumista Lassila & Tikanojan (L&T) yritysasiakkailla. Tutkimuksessa tavoitteena on ymmärtää mitä asiointikanavia L&T:n jätehuollon yritysasiakkaat käyttävät ja miksi sekä mitkä tekijät vaikuttavat sähköisen Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen. Tutkimustuloksia pyritään hyödyntämään tulevaisuudessa Oma L&T -asiointipalvelun kehityksessä sekä sen omaksumisen tukemisessa. Tutkielmassa on kaksi osaa, teoriaosuus sekä empiirinen tutkimus. Teoriaosuudessa käsitellään sähköistä asiointia sekä uuden innovaation omaksumista kuvaavia malleja ja teorioita. Empiirisessä tutkimuksessa haastateltiin ja havainnoitiin L&T:n jätehuollon yritysasiakkaita, jotka valittiin Oma L&T –asiointipalvelun käyttäjädatasta. Tutkimuksessa havaittiin, että jätehuollon yritysasiakkailla asiointikanavan valintaan sekä Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen vaikuttavat henkilökohtaiset tekijät, työtehtävien ja työarjen luonne sekä asiointikanavan ominaisuuksiin liittyvät tekijät. Tutkimuksen tulokset tukevat myös pääsääntöisesti teoriaosuuden havaintoja.fi
dc.format.extent87
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherinnovaation diffuusioteoria
dc.titleSähköisen asiointikanavan omaksuminen yritysasiakkailla : tapaustutkimus Oma L&T asiointipalvelusta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004232854
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysosähköinen asiointi
dc.subject.ysoverkkopalvelut
dc.subject.ysoyritysasiakkaat
dc.subject.ysoomaksuminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record