Leevi Lehdon ihan kolmas runous : modernismin läpi kielten väliin
Kilpiö, J.-P. (2019). Leevi Lehdon ihan kolmas runous : modernismin läpi kielten väliin. Joutsen, 2019, 35-50. https://doi.org/10.33346/joutsen-svanen.90996
Published in
JoutsenAuthors
Date
2019Copyright
© 2020 tekijä(t)
Publisher
Helsingin yliopistoISSN Search the Publication Forum
2342-2459Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35103324
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Electronic poetry : understanding poetry in the digital environment
Di Rosario, Giovanna (University of Jyväskylä, 2011) -
Modernismin ilmiöt, Tampereen taiteilijaseura ja Aamulehden 1950-luvun kulttuuripalsta sekä Aamulehden kritiikki Ryhmä 7:n yhteisnäyttelystä Tampereen kirjastotalolla 1958
Vaaranmaa, Mika (2020)Sivututkielmani käsittelee modernismin taustoja ja kehitystä, modernististen vaikutteiden saapumista suomalaiseen ja tamperelaiseen kuvantekemiseen 1940- ja 1950-luvulla, sekä Tampereen taiteilijaseuraa ja sen modernistisiä ... -
Kirjoituskonesommitelma : Steve McCafferyn konkreettinen runous ja (uus)materiaalinen kieli
Kilpiö, Juha-Pekka (Filmiverkko ry, 2017)Käsittelen artikkelissani kirjoituskoneella toteutettua konkreettista runoutta kielen materiaalisuuden näkökulmasta. Analysoin Steve McCafferyn 1960- ja 70-luvun tuotantoa, joka on tekstuuriltaan siinä määrin runsasta ... -
Väliin lankeaa varjo : angloamerikkalaisen kaunokirjallisuuden välittyminen Suomeen 1890-1939
Kovala, Urpo (Jyväskylän yliopisto, 1992)Viime vuosikymmeniä pidetään angloamerikkalaisen kulttuurin valtakautena Suomessakin, mutta ennen toista maailmansotaa se oli suomalaisille nykynäkökulmasta katsoen yllättävänkin kaukainen ja vähän tunnettu kulttuuri. Tässä ... -
Runoja ja merkityksiä : runous lukion suomi toisena kielenä -opetuksessa
Smolander, Jenna (2012)Tutkielma käsittelee runouden opetusta, lukemista ja tulkintaa lukion suomi toisena kielenä (eli S2) -kontekstissa. Työssäni tutkin lukion suomenopettajien opetuskäytänteitä eli tapoja opettaa runoutta kakkoskielisille ...