The compendium of self-enactable techniques to change and self-manage motivation and behaviour v.1.0
Knittle, K., Heino, M., Marques, M. M., Stenius, M., Beattie, M., Ehbrecht, F., Hagger, M. S., Hardeman, W., & Hankonen, N. (2020). The compendium of self-enactable techniques to change and self-manage motivation and behaviour v.1.0. Nature Human Behaviour, 4, 215-223. https://doi.org/10.1038/s41562-019-0798-9
Published in
Nature Human BehaviourAuthors
Date
2020Copyright
© 2020, Springer Nature
Behaviour change techniques describe the content of behaviour change interventions, but do not adequately account for the actions that people must themselves undertake to successfully change or self-manage motivation or behaviour. This paper describes the development of a compendium of self-enactable techniques, combining behaviour- and motivation-regulation techniques across six existing classifications of behaviour change techniques and three scoping reviews. The compendium includes 123 techniques, each of which is labelled, defined and presented with instructive examples to facilitate self-enactment. Qualitative feedback was gathered from intervention developers and the general public to improve the utility, congruence and ease of self-enactability of the techniques. This integrative index of self-enactable techniques can assist intervention developers in selecting appropriate self-directed techniques to help people self-manage their motivation and behaviour. Future research with this compendium can expand on the number of behaviours covered by the instructive examples and link techniques with their potential impacts on factors that influence behaviours.
...


Publisher
Nature Publishing GroupISSN Search the Publication Forum
2397-3374Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34182065
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [2057]
Related funder(s)
Additional information about funding
The contributions of K.K., M.H., M.S. and M.B. to this work were funded by the Academy of Finland (project grant no. 295765 to N.H. as principal investigator). N.H.’s contribution was supported by Academy of Finland Research Fellowship (grant no. 285283). M.M.M. is funded by a Marie-Sklodowska-Curie Fellowship (Co-fund EDGE programme, grant agreement no. 713567). M.H.’s contribution was supported by a Finland Distinguished Professor (FiDiPro) award (Dnro 1801/31/2105) from Business Finland.

License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Miten lapsen tarkkaavuuden, keskittymisen ja toiminnanohjauksen ongelmat näkyvät viidessä eri käyttäytymisen arvioinnissa sekä vanhempien ja opettajien tulkinnoissa?
Nurmi, Meri (2017)Tässä tutkimuksessa haluttiin tarkastella Behavioral and Emotional Rating Scale (BERS), Strenghts and Difficulties Questionnaire (SDQ), Viivi (5-15), Home Situation Questionnaire (HSQ) ja School Situation Questionnaire ... -
Käyttäytymisen haasteiden sekä käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuuksien yhteys koulumenestykseen ja -motivaatioon
Hartikka, Reetta (2015)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää käyttäytymisen haasteiden ja käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuuksien mahdollista yhteyttä oppilaan koulumenestykseen ja -motivaatioon. Lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan ... -
Käyttäytymisen ihanneoppilas? : käyttäytymisen arvioinnin perusteet Vantaan koulukohtaisissa opetussuunnitelmissa
Kuronen, Susanna (2018)Pro-gradu -tutkielmani tavoitteena oli selvittää vantaalaisten koulukohtaisten käyttäytymisen arvioinnin perusteiden sisällöt, yhteneväisyydet ja erot sekä millaisen käyttäytymisen ihanneoppilaan mallin ne luovat. Tutkimuksen ... -
Implementation and Outcomes of Lay Health Worker–Led Self-Management Interventions for Long-Term Conditions and Prevention : A Systematic Review
Punna, Mari; Kettunen, Tarja; Bagnall, Anne-Marie; Kasila, Kirsti (Sage Publications, Inc., 2019)The aim of this study was to systematically review lay health worker (LHW)–led self-management interventions for adults with long-term conditions to see how the interventions have been implemented and to compose a synthesis ... -
Käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuudet suojaavina tekijöinä käytöshäiriöisen oppimisessa
Kaivonurmi, Emilia (2016)Tutkimukseni aiheena on käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuudet suojaavina tekijöinä käytöshäiriöisen oppilaan oppimisessa. Tavoitteena on tutkia kuudennen luokan käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuuksien vaikutusta ...