The compendium of self-enactable techniques to change and self-manage motivation and behaviour v.1.0
Knittle, K., Heino, M., Marques, M. M., Stenius, M., Beattie, M., Ehbrecht, F., Hagger, M. S., Hardeman, W., & Hankonen, N. (2020). The compendium of self-enactable techniques to change and self-manage motivation and behaviour v.1.0. Nature Human Behaviour, 4, 215-223. https://doi.org/10.1038/s41562-019-0798-9
Julkaistu sarjassa
Nature Human BehaviourTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020, Springer Nature
Behaviour change techniques describe the content of behaviour change interventions, but do not adequately account for the actions that people must themselves undertake to successfully change or self-manage motivation or behaviour. This paper describes the development of a compendium of self-enactable techniques, combining behaviour- and motivation-regulation techniques across six existing classifications of behaviour change techniques and three scoping reviews. The compendium includes 123 techniques, each of which is labelled, defined and presented with instructive examples to facilitate self-enactment. Qualitative feedback was gathered from intervention developers and the general public to improve the utility, congruence and ease of self-enactability of the techniques. This integrative index of self-enactable techniques can assist intervention developers in selecting appropriate self-directed techniques to help people self-manage their motivation and behaviour. Future research with this compendium can expand on the number of behaviours covered by the instructive examples and link techniques with their potential impacts on factors that influence behaviours.
...
Julkaisija
Nature Publishing GroupISSN Hae Julkaisufoorumista
2397-3374Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34182065
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3136]
Rahoittaja(t)
Lisätietoja rahoituksesta
The contributions of K.K., M.H., M.S. and M.B. to this work were funded by the Academy of Finland (project grant no. 295765 to N.H. as principal investigator). N.H.’s contribution was supported by Academy of Finland Research Fellowship (grant no. 285283). M.M.M. is funded by a Marie-Sklodowska-Curie Fellowship (Co-fund EDGE programme, grant agreement no. 713567). M.H.’s contribution was supported by a Finland Distinguished Professor (FiDiPro) award (Dnro 1801/31/2105) from Business Finland. ...Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Self-enactable techniques to influence basic psychological needs and regulatory styles within self-determination theory : An expert opinion study
Knittle, Keegan; Fidrich, Christin; Hankonen, Nelli (Elsevier, 2023)While a large body of research on Self-Determination Theory (SDT) has identified characteristics of social environments that are conducive to optimal motivation, research has scarcely considered what individuals might ... -
Miten lapsen tarkkaavuuden, keskittymisen ja toiminnanohjauksen ongelmat näkyvät viidessä eri käyttäytymisen arvioinnissa sekä vanhempien ja opettajien tulkinnoissa?
Nurmi, Meri (2017)Tässä tutkimuksessa haluttiin tarkastella Behavioral and Emotional Rating Scale (BERS), Strenghts and Difficulties Questionnaire (SDQ), Viivi (5-15), Home Situation Questionnaire (HSQ) ja School Situation Questionnaire ... -
ADHD-oireisten oppilaiden kokemukset koulun käyttäytymisodotusten selkeydestä, käyttäytymisen harjoittelusta ja käyttäytymisestä saadusta palautteesta
Annala, Sanna-Leena (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, eroavatko ADHD-oireisten oppilaiden kokemukset koulun käyttäytymisodotusten selkeydestä, käyttäytymisen harjoittelusta ja käyttäytymisestä saadusta palautteesta muiden oppilaiden ... -
Mental preparation of olympic and paralympic swimmers : performance-related cognitions and emotions, and the techniques used to manage them
Saint-Martin, Samira V.; Turner, Martin J; Ruiz, Montse C. (University of Pitești, 2020)Purpose: The present study investigated the cognitions and emotions of swimmers,and explored the psychological techniques they use to manage these internal processes prior to and during their best and worst performances. ... -
Käyttäytymisen haasteiden sekä käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuuksien yhteys koulumenestykseen ja -motivaatioon
Hartikka, Reetta (2015)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää käyttäytymisen haasteiden ja käyttäytymisen ja tunne-elämän vahvuuksien mahdollista yhteyttä oppilaan koulumenestykseen ja -motivaatioon. Lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.