Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorHietala, Waltteri
dc.date.accessioned2020-02-03T06:33:04Z
dc.date.available2020-02-03T06:33:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67691
dc.description.abstractVideopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sitä, kuinka yritykset hyödyntävät YouTubea brändinrakentamisessa tuotesijoittelun avulla. Tutkielmassa esitellään mitkä ovat brändin tehtävät ja mitä brändäys tarkoittaa ja kuinka yritykset hyödyntävät tuotesijoittelun tuomia mahdollisuuksia YouTubessa. Tutkimuskysymyksenä toimii ”Miten yritykset hyödyntävät tuotesijoittelua brändin rakentamisessa YouTube -videopalvelussa?” Tutkielma on suoritettu tieteellisenä kirjallisuuskat- sauksena. Tutkielman tuloksena todettiin, että brändien merkitys sosiaalisessa mediassa on kasvanut huomattavasti ja että YouTubesta on tullut keskeinen tapa monelle yritykselle tavoittaa varsinkin nuorempi asiakaskunta vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sen lisäksi YouTubea hyödynnetään yhä enemmän markkinoinnissa ja asiakaspalautteen saamisessa.fi
dc.description.abstractNowdays YouTube is one the most visited websites on the internet and is well- known website for almost everyone. The enormous growth of YouTube has caused that many companies have realized its huge marketing potential. This bachelor’s thesis discusses how brands (companies) benefit from YouTube when it comes to building company’s brand by using product placement. I ex- plain what is a brand, what brand building means, what product placement is, how it is used and how companies might benefit from using it in YouTube. My aim is to answer this research question ”How companies benefit from using product placement in YouTube as a tool for branding?” The thesis was con- ducted as a scientific literature review. The results were that brands meaning has grown in social media and YouTube has become key factor for many to use as a marketing platform to reach customers, especially younger ones. Especially influencer marketing is on the rise. YouTube is nowdays used more and more in marketing but also for getting feedback from customers.en
dc.format.extent29
dc.language.isofi
dc.subject.othervaikuttajamarkkinointi
dc.titleYritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202002031955
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysobrändäys
dc.subject.ysotuotesijoittelu
dc.subject.ysoYouTube


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot