Hiekkaa rattaissa? Siirtolaisuus ja turvapaikanhakijat suomalaista korkeakoulujärjestelmää kehittämässä
Käyhkö, K. (2017). Hiekkaa rattaissa? Siirtolaisuus ja turvapaikanhakijat suomalaista korkeakoulujärjestelmää kehittämässä. Aikuiskasvatus, 37(3), 229-235. https://doi.org/10.33336/aik.88433
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2017Copyright
© Käyhkö, 2017
Suomalainen korkeakoulujärjestelmä on hioutunut
palvelemaan vakiintuneita kohderyhmiä.
Turvapaikanhakijoiden koulutuksellinen tasa-arvo
ei sen puitteissa tunnu toteutuvan.
Publisher
Kansanvalistusseura; Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27267012
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
KiVAKO-hanke : korkeakoulut kielivarantoa kehittämässä
Varttala, Teppo; Puranen, Pasi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Tässä artikkelissa kuvaamme opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa, 25 korkeakoulun yhteistyönä toteuttamaa KiVAKO (Kielivarannon vahvistaminen korkeakouluissa) -kärkihanketta. Kuvailemme lyhyesti hankkeen taustaa ja ... -
Emotions and Affect in Deportation : The Transformative Power of Social Relationships
Horsti, Karina; Pirkkalainen, Päivi (Helsinki University Press, 2023) -
Deportability of Christian Converts and the Controversy Over Faith in Finland
Horsti, Karina; Pirkkalainen, Päivi (Helsinki University Press, 2023)The issue of conversion from Islam to Christianity has emerged in the aftermath of Europe’s 2015 surge in asylum-seeker numbers. In Finland, the increase in the number of deportation orders issued set in motion affective ... -
Kuntatason kielikoulutusta kehittämässä
Bärlund, Pia (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Artikkelini perustuu 3.10.2020 tarkastetun väitöskirjani lectio praecursoriaan. Tutkimuksessa tarkastellaan kielenopettajan mahdollisuuksia vaikuttaa monin tavoin kielikoulutuspoliittiseen päätöksentekoon eri toimintaymp ...