Pelikonsoleiden verkkopalveluiden tietoturvauhat
Abstract
Tutkielman tavoitteena on eritellä pelikonsoleiden verkkopalvelujen tietoturvauhkia ja hyökkäyksiä. Pelikonsoleiden käytön yleistymisen myötä myös hyökkäyksistä niitä kohtaan on tullut kiinnostavampia ja tuottoisampia. Tutkielmassa käsitellään tietoturvauhkatyyppejä sekä 2011 ja 2014 tapahtuneita hyökkäyksiä PlayStation Networkiin ja Xbox Liveen. Hyökkäykset olivat toteutettu käyttäen hajautettua palvelunestohyökkäystä (DDoS) ja SQL-injektiota. Verkkopalveluissa esiintyy useita
haavoittuvuuksia eikä kaikkia hyökkäyksiä pystytä estämään. Verkkopalveluiden tietoturvallisuutta on mahdollista kuitenkin kehittää ja vaikka kaikkia hyökkäyksiä ei voida täysin estää, niiden vaikutusta voidaan lieventää.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2020
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202001071064Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish