Show simple item record

dc.contributor.authorRautopuro, Juhani
dc.contributor.authorHildén, Raili
dc.contributor.authorOuakrim-Soivio, Najat
dc.contributor.editorBritschgi, Virpi
dc.contributor.editorRautopuro, Juhani
dc.date.accessioned2019-12-31T05:37:06Z
dc.date.available2019-12-31T05:37:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationRautopuro, J., Hildén, R., & Ouakrim-Soivio, N. (2017). Johdanto : arvioinnin sudenkuoppia väistelemässä. In V. Britschgi, & J. Rautopuro (Eds.), <i>Kriteerit puntarissa</i> (pp. 9-16). Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA. Kasvatusalan tutkimuksia, 74.
dc.identifier.otherCONVID_27412615
dc.identifier.otherTUTKAID_76016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67044
dc.description.abstractArvioinnilla on kauaskantoisia seurauksia oppilaan ja opiskelijan tulevaisuuden kannalta. Perusopetuksen päättövaiheen arvosanoilla hakeudutaan ja valikoidutaan toisen asteen opintoihin tai jäädään jopa kokonaan opintojen ulkopuolelle. Yhteisvalinnassa arvosanat pisteitetään, ja on mahdollista, että oppilas jää muutaman sadasosan päähän haaveilemastaan jatko-opintopaikasta. Ylioppilaskokeen arvosanoilla taas on suuri painoarvo opiskelijan korkeakouluopintoihin pääsyssä. Opiskelija voidaan hyväksyä suoraan korkeakouluun tai hänelle voidaan antaa valintapisteitä ylioppilastutkinnon arvosanojen perusteella. Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutuminen yleissivistävän koulutuksen nivelvaiheissa edellyttää päättöarvioinnin olevan valtakunnallisesti vertailukelpoista ja yhdenmukaista niin, että arviointinormeja noudatetaan ja sovelletaan yhdenmukaisesti.fi
dc.format.extent178
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA
dc.relation.ispartofKriteerit puntarissa
dc.relation.ispartofseriesKasvatusalan tutkimuksia
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otheroppiminenfi
dc.subject.otheroppimistuloksetfi
dc.subject.otheropetusfi
dc.subject.otherarviointifi
dc.titleJohdanto : arvioinnin sudenkuoppia väistelemässä
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912305516
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.contributor.oppiaineKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.oppiaineFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2019-12-30T10:15:15Z
dc.relation.isbn978-952-5401-77-6
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange9-16
dc.relation.issn1458-1094
dc.relation.numberinseries74
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen Kasvatustieteellinen Seura, 2017
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysooppimistulokset
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoarviointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8587
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2630
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0