Show simple item record

dc.contributor.authorTanskanen, Essi
dc.date.accessioned2019-12-30T08:20:32Z
dc.date.available2019-12-30T08:20:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67029
dc.description.abstractTämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia, millaisia representaatioita Yhdysvalloista vaihtokohdemaana rakennetaan lukioikäisille vaihto-oppilaille. Aikaisempi tutkimus on keskittynyt tutkimaan diskursseja vaihto-opiskelun promootiossa yliopistotasolla, joten tämä tutkimus keskittyy selvittämään, miten vaihto-opiskelua kuvataan lukioikäisille. Aineistona tässä tutkielmassa oli neljä nettisivua eri vaihto-opiskeluorganisaatioilta. Analysointiin valittiin ne osat nettisivuista, jotka esittelivät Yhdysvaltoja vaihtokohdemaana. Tutkimuksessa käytettiin diskurssianalyysin keinoja ja aineistosta pyrittiin selvittämään, millaisilla sanavalinnoilla, ilmauksilla ja teemoilla Yhdysvaltoja vaihtokohdemaana kuvattiin. Tutkimuksessa nousi esille neljä representaatiota Yhdysvalloista. Ensimmäinen representaatio oli, että Yhdysvallat on monimuotoinen vaihtokohdemaa, joka tarjoaa jokaiselle uniikkeja kokemuksia. Toinen representaatio oli, että Yhdysvallat on maa, josta löytyy tunnettuja nähtävyyksiä, kaupunkeja ja brändejä, ja täten se toimii myös turistikohteena. Kolmannen representaation mukaan Yhdysvalloissa ihmiset osallistuvat laajalti erilaisiin aktiviteetteihin ja neljännen representaation mukaan Yhdysvallat on maa, josta löytyy suuria arvoja. Tutkielman tulokset kertovat siitä, minkä ajatellaan houkuttelevan lukio-opiskelijoita lähtemään vaihtoon juuri Yhdysvaltoihin. Tutkielman tuloksia voisi verrata vaihtoon lähteneiden ajatuksiin siitä, mikä heidät sai valitsemaan Yhdysvallat kohdemaakseen ja selvittämään, vastaako tutkielmassa löydetyt representaatiot vaihto-oppilaiden näkemyksiä. Tutkielman aineisto oli suppea, joten vastaavan tutkimuksen voisi tehdä suuremmalla aineistomäärällä.fi
dc.format.extent19
dc.language.isoen
dc.title"Where not two places are the same" : representations of the USA as a destination country for high school exchange students
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912305506
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysorepresentaatio
dc.subject.ysovaihto-opiskelijat
dc.subject.ysoopiskelijavaihto
dc.subject.ysoopiskelu ulkomailla
dc.subject.ysodiscourse analysis
dc.subject.ysorepresentation (mental objects)
dc.subject.ysoexchange students
dc.subject.ysostudent exchange
dc.subject.ysostudies abroad


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record