Osallistava viestintä
Pekkala, K., & Luoma-aho, V. (2019). Osallistava viestintä. In V. Luoma-Aho, & K. Pekkala (Eds.), Osallistava viestintä (pp. 14-27). ProCom ry. ProComma Academic, 2019. https://doi.org/10.31885/2019.00008
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicPäivämäärä
2019Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Viestinnän johtaminenDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Corporate CommunicationDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019
Osallistaminen, osallistumisen mahdollistaminen viestinnän ja vuorovaikutuksen keinoin, on yhteistyön edellytys. Osallistuminen luo perustan yksilön sitoutumiselle, toimijuuden kokemukselle ja yhteenkuulumisen tunteelle. Viestinnän digitalisoitumisen nähdään lisänneen osallistumisen mahdollisuuksia, mutta samanaikaisesti odotukset osallisuudesta ja vaikutusmahdollisuuksista ovat kasvaneet. Tässä artikkelissa avataan osallistamisen merkitystä organisaatioiden strategisessa viestinnässä ja kuvataan osallistamisen eri muotoja erityisesti viestinnän ammattilaisten näkökulmasta.
Julkaisija
ProCom ryEmojulkaisun ISBN
978-952-68576-2-6Kuuluu julkaisuun
Osallistava viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10138/302465Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33870686
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1276]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Making experts-by-experience : governmental ethnography of participatory initiatives in Finnish social welfare organisations
Meriluoto, Taina (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Osallistumisen ja osallistamisen politiikat ja ideologiat
Husu, Hanna-Mari; Mäkinen, Katja (Jyväskylän yliopisto, 2024)Niin sanotun “osallistavan käänteen” (Saurugger 2010) myötä uusia osallistumisen muotoja, kanavia ja tulkintoja on syntynyt sekä kansalaislähtöisesti että hallinnon organisoimana. Osallistumisesta ja osallistamisesta on ... -
Halutaan hyvä tyyppi : viestintäalan työnantajien toiveet ja vaatimukset
Auer, Pauliina (2013)Tutkielmassa tarkasteltiin rekrytointia ja erityisesti valintaa organisaation ja työnhakijan rajapinnassa tapahtuvana prosessina. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita viestintäalan työnantajat vaativat ja ... -
Acting Agentically at Work : Developing a Short Measure of Professional Agency
Vähäsantanen, Katja; Räikkönen, Eija; Paloniemi, Susanna; Hökkä, Päivi (Royal Danish Library, 2022)Although professional agency has become an increasingly crucial issue in work organizations, investigators lack a brief instrument to measure it. This paper introduces a short measure to explore professional agency at work. ... -
An analysis of fear factors predicting enterprise social media use in an era of communication visibility
Van Zoonen, Ward; Treem, Jeffrey W.; Sivunen, Anu (Emerald, 2022)Purpose The benefits associated with visibility in organizations depend on employees' willingness to engage with technologies that utilize visible communication and make communication visible to others. Without the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.