Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorNieminen, Paavo
dc.contributor.advisorRossi, Tuomo
dc.contributor.authorKoivistoinen, Juha
dc.date.accessioned2019-12-16T12:09:13Z
dc.date.available2019-12-16T12:09:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66828
dc.description.abstractTässä tutkielmassa esitellään Signed-Volume Gilbert-Johnson- Keerthi törmäystarkastelu-algoritmi. Videopelien fysiikkamoottoreiden, törmäystarkatelun yleinen kulku ja GJK - algoritmi itsessään käydään läpi oleellisimmilta osin. Työssä paneudutaan myös esitellyn algoritmin suorittamiseen grafiikkasuorittimella, ja esitellään siihen liittyvät tärkeimmät aiheet, kuten GPGPU ja CUDA SDK. Tutkielmaa varten tehtiin kokeita, joita varten implementoitiin esitettyjen periaatteiden mukainen simulaatio-ohjelmisto CPU ja GPU suoritukseen. Näistä kokeista saadut tulokset esitellään ja niistä keskustellaan. Myös reflektoinnin omaisia huomioita ja keskustelua vastaavanlaisen ohjelmiston implementaatiosta käydään myöhemmissä kappalesissa.fi
dc.description.abstractIn this thesis, an investigation of the Signed-Volume Gilbert-Johnson-Keerthi collision detection algorithm is presented. The principles of video game physics engines, the general flow of the collision detection process and the GJK algorithm itself, are reviewed. Additionally, running the algorithm with graphics card, and the relevant related topics, such as GPGPU and CUDA SDK, are introduced. A simulation software was implemented for both CPU and GPU following the presented principles, and some experiments were conducted. The results acquired from the tests are discussed. In addition, some self-reflecting notions and discussion about implementing a simulation software for similar experiments, are brought up in later chapters.en
dc.format.extent60
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherGPU
dc.subject.otherCPU
dc.subject.otherGJK
dc.subject.otherGPGPU
dc.subject.othercollision detection
dc.subject.otherspatial partition
dc.subject.otherparallel thinking
dc.subject.otherphysics engine
dc.subject.othergame engine
dc.subject.othervideo game physics
dc.titleAn investigation of Signed-Volume Gilbert-Johnson-Keerthi algorithm in collision detection
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912165320
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoalgoritmit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysoalgorithms
dc.subject.ysovideo games
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot