How to Define Games and Why We Need to
Arjoranta, J. (2019). How to Define Games and Why We Need to. The Computer Games Journal, 8(3-4), 109-120. https://doi.org/10.1007/s40869-019-00080-6
Published in
The Computer Games JournalAuthors
Date
2019Discipline
Digitaalinen kulttuuriCopyright
© 2019 the Author(s)
This article provides guidelines on how to make useful game definitions and discusses when that is a worthwhile undertaking. It examines a recent article attempting to define videogames (Bergonse in Comput Games J 6(4):239–255, 2017. https://doi.org/10.1007/s40869-017-0045-4), and uses it as an example to discuss game definitions in general. It concludes with reasons why making a final definition of games is not possible and why we need to continue to define games.
Publisher
SpringerISSN Search the Publication Forum
2052-773XKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30873766
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Academy of FinlandFunding program(s)
Centre of Excellence, AoF
Additional information about funding
Funding was provided by Academy of Finland (Grant No. 312397).License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Quality in videogames : good design practices
Pylkkönen, Taneli (2019)Tämä tutkimus on keskittynyt löytämään kvalitatiivisia tekijöitä videopeli toteutuksista. Tutkimus on toteutettu tutkimalla olemassa olevia heuristisia arvi-ointimalleja, joiden kivijalkana toimivat hyvät suunnittelukäytänteet. ... -
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ... -
Single-player interactive story videogames and narrative decision making’s correlation to English language learning : views and experiences of English majors who play videogames regularly
Oksanen, Jere (2020)Videopelien ja vieraan kielen oppimisen yhteys on suuresti tutkittu aihe, mutta yksinpeli-videopelien tutkimus on ollut alalla hyvin vähäistä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ilmestynyt monta menestynyttä yksinpeli-videopeliä, ... -
Fans and Videogames : Histories, Fandom, Archives
Välisalo, Tanja (Suomen pelitutkimuksen seura ry, 2018) -
Secondary school students' views of video games' effect on language learning
Autio, Petri (2018)Videopelien pelaaminen on yksi merkittävimmistä ajanviettotavoista ikään tai sukupuoleen katsomatta. Pelaamisen kasvu on ollut räjähdysmäistä ja sen yleisyys kasvaa jatkuvasti edelleen. Kokonaisvaltainen kielenoppiminen ...