Peliteollisuuden trendit ja ilmiöt pelialan työntekijöiden näkökulmasta

Abstract
Videopeliteollisuus on kasvanut viime vuosien aikana merkittävästi. Teknologian taukoamaton kehittyminen tuo alalle jatkuvasti uusia mahdollisuuksia ja ennennäkemättömiä tapoja pelata digitaalisia pelejä. Digitaalisten pelien suosion kasvamisen seurauksena pelien kuluttajien määrä kasvaa koko ajan. Täten pelinkehittäjien on syytä olla tietoisia, millaisia pelejä kuluttajat haluavat pelata ja miten tällaiset pelit tulisi toteuttaa. Tätä voidaan tutkia tarkastelemalla peliteollisuudessa ilmeneviä trendejä ja ilmiöitä, joiden perusteella voidaan arvioida erilaisten seikkojen suosiossa tapahtuvia muutoksia. Tässä tutkimuksessa tätä tutkitaan haastattelemalla keskisuomalaisen peliyhtiön työntekijöitä. Tässä tutkimuksessa ollaan kiinnostuneita, millaisia trendejä ja ilmiöitä he ovat havainneet peliteollisuudessa viimeisen kahden vuoden aikana. Tämän tutkimuksen tuloksista käy ilmi, millaisia trendejä ja ilmiöitä haastateltavat olivat havainneet, jonka perusteella voidaan saada suuntaa antava yleiskuva peliteollisuuden viimeaikaisista trendeistä ja ilmiöistä sekä sen tulevaisuudesta.
Main Author
Format
Theses Master thesis
Published
2019
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201910074339Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share