Peliteollisuuden trendit ja ilmiöt pelialan työntekijöiden näkökulmasta
Videopeliteollisuus on kasvanut viime vuosien aikana merkittävästi. Teknologian taukoamaton kehittyminen tuo alalle jatkuvasti uusia mahdollisuuksia ja ennennäkemättömiä tapoja pelata digitaalisia pelejä. Digitaalisten pelien suosion kasvamisen seurauksena pelien kuluttajien määrä kasvaa koko ajan. Täten pelinkehittäjien on syytä olla tietoisia, millaisia pelejä kuluttajat haluavat pelata ja miten tällaiset pelit tulisi toteuttaa. Tätä voidaan tutkia tarkastelemalla peliteollisuudessa ilmeneviä trendejä ja ilmiöitä, joiden perusteella voidaan arvioida erilaisten seikkojen suosiossa tapahtuvia muutoksia. Tässä tutkimuksessa tätä tutkitaan haastattelemalla keskisuomalaisen peliyhtiön työntekijöitä. Tässä tutkimuksessa ollaan kiinnostuneita, millaisia trendejä ja ilmiöitä he ovat havainneet peliteollisuudessa viimeisen kahden vuoden aikana. Tämän tutkimuksen tuloksista käy ilmi, millaisia trendejä ja ilmiöitä haastateltavat olivat havainneet, jonka perusteella voidaan saada suuntaa antava yleiskuva peliteollisuuden viimeaikaisista trendeistä ja ilmiöistä sekä sen tulevaisuudesta.
...
The growth of the video game industry in recent years has been remarkable. Technology and its endless advancements offer new possibilities to the industry along with unforeseen ways of playing digital games. The number of video game consumers has been increasing because of the booming popularity of digital games. Therefore, game developers should be aware of what kinds of games consumers want to play and how to develop them. This can be studied by examining the different trends and fads that occur in the video game industry. Based on the results, one can evaluate the change in the popularity of said topics. In this paper, the topic is approached by conducting an interview study which targets the employees of a game company from Central Finland. This study focuses specifically on what kinds of trends and fads the interviewees have noticed in the past two years. From the findings of this study, insight is gained into what trends and fads the interviewees have recently identified in the game industry. Based on these findings we can gain a general view of the recent trends and fads of the game industry as well as on the future of the industry.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29762]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomen pelialan koulutuksen kartoitus 2014
Mononen, Laura; Neittaanmäki, Pekka; Vähäkainu, Petri (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Jyväskylän pelialan tilannekatsaus
Harja, Jonne; Mononen, Laura; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Pelialan yritystiimin vuorovaikutuksen kehittäminen
Manneri, Aarne (2019)Tämä maisterintutkielma on työnäytegradu, jossa raportoidaan maaliskuussa 2019 järjestetyn kaksipäiväisen tiimikoulutuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi. Koulutuksen nimi oli Tiimipeli – tiimikulttuurin vuorovaikutuskoulutus. ... -
The quality of life in the Finnish game industry
Roininen, Tuomas (2013)Tässä tutkimuksessa tutkitaan työntekijöiden elämänlaatua Suomen peliteollisuudessa. Tutkimus perustuu International Game Developers Associationin (IGDA) vastaavanlaiseen tutkimukseen, joka toteutettiin huhtikuussa 2004. ... -
The game of developing a game : hobbyist game developers as playful entrepreneurs in the Apple App Store
Pietilä, Irmeli (University of Jyväskylä, 2015)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.