Kohdennetun mainonnan ongelmat sosiaalisessa mediassa
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä tutkimuksessa käsitellään kohdennettua mainontaa, käyden ensin läpi teoriaa kohdennettuun mainontaan liittyen, ja sen jälkeen pohtien siitä seuraavia ongelmia. Tarkastelua tehdään erityisesti sosiaalisen median ympäristössä, tutkien niin yksilön kuin yrityksenkin näkökulmaa. Tutkimus suoritetaan kirjallisuuskatsauksena. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on avartaa sekä tutkijan että lukijan tietämystä aiheesta keräämällä jo valmiista tiedonpalasista yksi yhteinäinen kirjallisuuskatsaus. This study focuses on targeted advertising, by first going through the theoretical background of targeted advertising, and then by reflecting the problems targeted advertising creates. The analysis focuses specifically on the social media environment and is done both from the perspective of the individual and the company. The study is conducted as a literature review. The purpose of this study is to open up both the researcher’s and the reader's knowledge on the subject by collecting a literature review from the already available pieces of information.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kohdennetun mainonnan ongelmat sosiaalisessa mediassa
Hirvonen, Heikki (2019)Tässä tutkimuksessa käsitellään kohdennettua mainontaa, käyden ensin läpi teoriaa kohdennettuun mainontaan liittyen, ja sen jälkeen pohtien siitä seuraavia ongelmia. Tarkastelua tehdään erityisesti sosiaalisen median ... -
Käyttäytymiseen perustuva kohdennettu mainonta verkossa : hyödyllistä sisältöä vai kuluttajan yksityisyyden rikkomista?
Suontama, Julia (2022)Tämän kvantitatiivisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajien asenteisiin kohdennettua mainontaa kohtaan. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin selvittää, kuinka asenne käyttäytymiseen ... -
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Sosiaalisessa mediassa esiintyviä mainoksia koskevia diskursseja ja kieli-ideologioita
Turunen, Anne (2022)Suomalaiset toivovat usein etenkin julkisilta, ammattimaisesti laadituilta teksteiltä kielellistä esimerkillisyyttä ja ”oikeakielisyyttä”. Tässä tutkimuksessa selvitän, puhuvatko maallikot samansuuntaisesti myös sosiaalisessa ... -
Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
Rinne, Joonas (2020)Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...