Tuulimyllyjä vastaan? : ei enää tohtorikoulutettavia
Roitto, M., & Impola, P. (2019). Tuulimyllyjä vastaan? : ei enää tohtorikoulutettavia. J@rgonia, 17(33), i-vi. http://jargonia.fi/wp-content/uploads/2019/07/1_Jargonia_33_pääkirjoitus_RoittoMatti_ImpolaPetteri.pdf
Published in
J@rgoniaDate
2019Copyright
© Matti Roitto ja Petteri Impola, 2019
Publisher
Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry.ISSN Search the Publication Forum
1459-305XKeywords
Original source
http://jargonia.fi/wp-content/uploads/2019/07/1_Jargonia_33_pääkirjoitus_RoittoMatti_ImpolaPetteri.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/32242098
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ambivalent English : What We Talk About When We Think We Talk About Language
Saarinen, Taina; Ennser-Kananen, Johanna (Göteborg University, 2020)The ambivalence of English manifests itself in the discourses that surround it. English may be a resource and consume resources; it empowers and oppresses. The dichotomous discussion around the usefulness or dangers of ... -
"Me ollaan mukana tässä experimentissä" : lingvististiska resurser och språkpraktiker i tvåspråkiga ungdomssamtal i Haparanda, Stockholm och Helsingfors
Kolu, Jaana (University of Jyväskylä, 2017)The thesis explores bilingual adolescents’ language use, linguistic resources, and language practices in interaction at three junior high schools in Haparanda, a Swedish town on the country’s northeastern border with ... -
Opettajaverkostot ja hankkeet ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opetuksen pedagogisen kehittämisen moottoreina
Ahvenainen, Tarmo (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Processing of English articles and the idiom principle : a re-examination of the phraseological perspective
Hartikainen, Tuomas (2018)Tämän maisterintutkielman tarkoitus oli replikaatiotutkimuksen avulla tarkastella aikaisemmassa tutkimuksessa esitettyä väitettä siitä, että englannin artikkelien käyttöä voi helpottaa niin kutsuttu idiomiprinsiippi, eli ... -
Assemblages of language, impact and research
Ennser-Kananen, Johanna; Károly, Adrienn; Saarinen, Taina (Jyväskylän yliopisto, 2022)Three scholars—of languages and knowledges, of translation and writing, and of higher education—discuss societal impact as a higher education policy goal and the language ideologies that link with that discussion. We first ...