J@rgonia 2019, vol. 17, nro 33
Recent Submissions
-
Kohti moniäänisempää historianopetusta ja kulttuuriperintökasvatusta
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Opettaja moniäänisen historianopetuksen keskiössä
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Alkoholismia, heikkoja hermoja mutta myös sankaritarinoita
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Elettiinpä ennenkin : selviytymistä entisajan Suomessa
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Soveltava kulttuurintutkimus on kuin avoin syli
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
At a Linguistic and Spatial Crossroads : Areas, Spaces, and Localities as Historical Concepts
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Empatian ambivalentti rooli historiantutkimuksessa
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Yhteistä menneisyyden tulkintaa vaalimassa vai kyseenalaistamassa?
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
”Johonkin kunnon ammattiin” : historian näkökulmia nuorten ammatinvalintaan
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Tuulimyllyjä vastaan? : ei enää tohtorikoulutettavia
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Konflikteja ja käsitteitä
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Myyttinen historia suomalaisissa oppikirjoissa
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Suomalaisten yliopistojen ja korkeakoulupolitiikan juurilla
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Emerituksen innostava mutta perinteinen johdatus antropologiaan tuo esiin tieteenalan eksotiikkaa
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Läroboken som nationsbyggare
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Suullisen perinteen pelastajista kulttuuriperinnön tuottajiksi ja tulkitsijoiksi : Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran arkiston kouluyhteistyö 1800-luvulta tähän päivään
(2019)Tarkastelen artikkelissa Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran (SKS) arkiston suhdetta kouluihin: sitä, missä rooleissa opettajat ja oppilaat ovat toimineet perinteen ja nykykulttuurin tallentamisessa 1800-luvulta tähän ... -
Capturing Situational Interest in the Past : The Salience of Children’s Experiences in Open-Air Museums
(Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019)Open-air museums are immersive learning environments disseminating ideas about the lifestyle and material culture of pre-modern times. Considering their significance and prevalence in Northern and Eastern Europe, little ...