dc.contributor.author | Aunola, Kaisa | |
dc.contributor.author | Heinonen, Johanna | |
dc.contributor.author | Leppänen, Ulla | |
dc.contributor.editor | Ahonen, Timo | |
dc.contributor.editor | Aro, Mikko | |
dc.contributor.editor | Aro, Tuija | |
dc.contributor.editor | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.contributor.editor | Siiskonen, Tiina | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T09:39:15Z | |
dc.date.available | 2022-02-01T22:35:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Aunola, K., Heinonen, J., & Leppänen, U. (2019). Vanhempien ja kodin merkitys oppimisessa. In T. Ahonen, M. Aro, T. Aro, M.-K. Lerkkanen, & T. Siiskonen (Eds.), <i>Oppimisen vaikeudet</i> (pp. 148-159). Niilo Mäki Instituutti. | |
dc.identifier.other | CONVID_31223839 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_81717 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64718 | |
dc.description.abstract | Tässä luvussa luodaan katsaus siihen, mitä tutkimustiedon valossa tiedetään vanhempien ja kodin
merkityksestä kouluoppimiselle ja mihin kotiympäristön ja perhevuorovaikutuksen osa-alueisiin
olisi syytä kiinnittää huomiota pyrittäessä tukemaan erityisesti niiden lasten oppimista, joilla on
oppimisessaan vaikeuksia. Tässä luvussa käytetään käsitettä vanhemmat, jolla viitataan kaikkiin
vanhemmuuden tehtäviä hoitaviin huoltajiin. Keskeisenä näkökulmana tuodaan esiin oppimiseen
liittyvien prosessien yksilöllisyys ja kaksisuuntaisuus: vanhempien osallistumisen merkitys lapsen
oppimiselle voi olla erilainen riippuen lapsesta, ja lapsen ominaisuudet vaikuttavat siihen, miten
vanhemmat hänen kanssaan toimivat ja millaista tukea he lapselleen tarjoavat. | fi |
dc.format.extent | 416 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Niilo Mäki Instituutti | |
dc.relation.ispartof | Oppimisen vaikeudet | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | oppimispsykologia | fi |
dc.subject.other | oppimisvaikeudet | fi |
dc.subject.other | vanhempi-lapsisuhde | fi |
dc.subject.other | kotiympäristö | fi |
dc.title | Vanhempien ja kodin merkitys oppimisessa | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201906183271 | |
dc.contributor.laitos | Psykologian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Psychology | en |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2019-06-18T12:15:19Z | |
dc.relation.isbn | 978-951-39-7744-3 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 148-159 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Niilo Mäki Instituutti, 2019. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | oppimispsykologia | |
dc.subject.yso | oppimisvaikeudet | |
dc.subject.yso | vanhempi-lapsisuhde | |
dc.subject.yso | kotiympäristö | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15202 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5302 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2260 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2261 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |