Erikoiskahvin hintaan vaikuttavat tekijät Cup of Excellence huutokaupoissa
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä Pro Gradu työssä selvitetään raakakahvin hintaan vaikuttavia tekijöitä Cup of Excellence huutokaupoissa vuosina 2004-2017. Tutkimuksessa pyritään selvittämään minkälaiset huutokaupat keräävät muita suuremman vaihdon, sekä minkälaiset kahvierät saavat tavallista korkeampia hintoja. Aiempaan tutkimukseen perustuen työ on hedonistisen viitekehyksen sisällä. Kahdella eri regressiomallilla tutkitaan ensiksi huutokaupan kokonaisvaihtoon vaikuttavia tekijöitä, jonka jälkeen loin neljä mallia eräkohtaisiin hintoihin vaikuttavien tekijöiden selvittämiseksi. Huutokauppojen kokonaisvaihtoon vaikutti erityisesti sekä huutokauppamaa, että erien määrä. Huutokauppavuoden vaikutus oli enintään kohtuullinen. Yksittäisten erien hintaan vaikutti erityisesti sen saamat laatupisteet, sijoitus huutokaupassa, erän koko, sekä huutokaupan kokonaisvaihto. Pakkauskoolla ei havaittu tilastollisesti merkittävää vaikutusta. Sekä kasvatuskorkeuden, että huutokauppavuoden vaikutus jää pienemmäksi.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [23442]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koettuun terveyteen vaikuttavat tekijät : koettua terveyttä vahvistavat ja heikentävät tekijät liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden kirjoituksissa
Sorri, Hannele (2019)Koettu terveys on yksilön oma arvio terveydestään, joka muodostuu sisäisten ja ulkoisten tekijöiden vuorovaikutuksessa. Nämä terveystekijät vaikuttavat koettuun terveyteen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Koetun ... -
Liikunnallisten nuorten ruokatottumukset ja niihin vaikuttavat tekijät
Simojoki, Eero; Huhtala, Jussi (1999) -
Klikkaa tästä: Klikkausprosenttiin vaikuttavat tekijät hakusanamainonnassa
Liisanantti, Tuomas (2018)Hakusanamainontaa toteuttavien mainostajien tyypillisenä pyrkimyksenä on onnistua tuottamaan kustannustehokkaasti mainoksia, jotka aktivoituvat mainostajan tärkeimmiksi valitsemilla avainsanoilla, sijoittuvat hakutulossivulla ... -
Verkkokaupan käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät
Hannuksela, Emma-Stiina (2019)Kilpailu verkkokauppojen välillä kiristyy verkkokaupankäynnin kasvaessa. Käyttäjäkokemus on yksi verkkokaupan menestymiseen vaikuttavista tekijöistä ja sen nähdään vaikuttavan asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Käyttäjäkokemuksen ... -
Mikä lasta liikuttaa? : lasten liikuntamotivaatio ja muut liikkumiseen vaikuttavat tekijät lasten kokemina
Suihkonen, Tiia; Virolainen, Kaisa (2002)