Erikoiskahvin hintaan vaikuttavat tekijät Cup of Excellence huutokaupoissa
Tekijät
Päivämäärä
2019Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä Pro Gradu työssä selvitetään raakakahvin hintaan vaikuttavia tekijöitä Cup of Excellence huutokaupoissa vuosina 2004-2017. Tutkimuksessa pyritään selvittämään minkälaiset huutokaupat keräävät muita suuremman vaihdon, sekä minkälaiset kahvierät saavat tavallista korkeampia hintoja. Aiempaan tutkimukseen perustuen työ on hedonistisen viitekehyksen sisällä. Kahdella eri regressiomallilla tutkitaan ensiksi huutokaupan kokonaisvaihtoon vaikuttavia tekijöitä, jonka jälkeen loin neljä mallia eräkohtaisiin hintoihin vaikuttavien tekijöiden selvittämiseksi. Huutokauppojen kokonaisvaihtoon vaikutti erityisesti sekä huutokauppamaa, että erien määrä. Huutokauppavuoden vaikutus oli enintään kohtuullinen. Yksittäisten erien hintaan vaikutti erityisesti sen saamat laatupisteet, sijoitus huutokaupassa, erän koko, sekä huutokaupan kokonaisvaihto. Pakkauskoolla ei havaittu tilastollisesti merkittävää vaikutusta. Sekä kasvatuskorkeuden, että huutokauppavuoden vaikutus jää pienemmäksi.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28143]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Who are the Showroomers? Socio-Demographic Factors Behind the Showrooming Behavior on Mobile Devices
Holkkola, Matilda; Nyrhinen, Jussi; Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Karjaluoto, Heikki; Wilska, Terhi-Anna (University of Maribor, 2022)This quantitative study focuses on socio-demographic variables and their associations with different forms of showrooming behavior. The purpose of this study is to find which consumer groups based on age, gender, and income ... -
Nuorten rahat ja yhteiskunnallinen muutos : teini-ikäisten käyttörahat ja niihin vaikuttavat tekijät 1983-2013
Wilska, Terhi-Anna; Lintonen, Tomi (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2017)Nuorten käyttörahojen määrä seurasi taloudellisia suhdanteita aina 1990-luvun lamavuosiin asti. Tämän jälkeen nuorten pysyvästi laskenut työllisyysaste on vähentä- nyt erityisesti 16–18-vuotiaiden käyttörahan määrää. ... -
Suomalaiset vaatemuodin kuluttajina : vaatteiden ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät ja asenteet
Reuna, Nelli (2020)Tämä tutkimus tarkastelee suomalaisten vaatteisiin liittyviä kulutusasenteita. Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, millaiset tekijät vaikuttavat suomalaisten vaatteiden ostopäätöksiin, millaisia kulutusasenteita ... -
Peliteoria ja huutokauppamekanismit
Ruotsalainen, Satu (2015)Tämän tutkielman tarkoituksena on analysoida huutokauppoja peliteorian näkökulmasta. Työn alkupuolella käsitellään kahden pelaajan strategisia pelejä. Strategista peliä sanotaan nollasummapeliksi, jos pelaajien tulosten ... -
Sell in good company : social capital as a strategic tool in the fine art auction business
Hjorth-Röntynen, Anna (University of Jyväskylä, 2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.