Erikoiskahvin hintaan vaikuttavat tekijät Cup of Excellence huutokaupoissa
Tekijät
Päivämäärä
2019Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä Pro Gradu työssä selvitetään raakakahvin hintaan vaikuttavia tekijöitä Cup of Excellence huutokaupoissa vuosina 2004-2017. Tutkimuksessa pyritään selvittämään minkälaiset huutokaupat keräävät muita suuremman vaihdon, sekä minkälaiset kahvierät saavat tavallista korkeampia hintoja. Aiempaan tutkimukseen perustuen työ on hedonistisen viitekehyksen sisällä. Kahdella eri regressiomallilla tutkitaan ensiksi huutokaupan kokonaisvaihtoon vaikuttavia tekijöitä, jonka jälkeen loin neljä mallia eräkohtaisiin hintoihin vaikuttavien tekijöiden selvittämiseksi. Huutokauppojen kokonaisvaihtoon vaikutti erityisesti sekä huutokauppamaa, että erien määrä. Huutokauppavuoden vaikutus oli enintään kohtuullinen. Yksittäisten erien hintaan vaikutti erityisesti sen saamat laatupisteet, sijoitus huutokaupassa, erän koko, sekä huutokaupan kokonaisvaihto. Pakkauskoolla ei havaittu tilastollisesti merkittävää vaikutusta. Sekä kasvatuskorkeuden, että huutokauppavuoden vaikutus jää pienemmäksi.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29141]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Koettuun terveyteen vaikuttavat tekijät : koettua terveyttä vahvistavat ja heikentävät tekijät liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden kirjoituksissa
Sorri, Hannele (2019)Koettu terveys on yksilön oma arvio terveydestään, joka muodostuu sisäisten ja ulkoisten tekijöiden vuorovaikutuksessa. Nämä terveystekijät vaikuttavat koettuun terveyteen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Koetun ... -
Klikkaa tästä: Klikkausprosenttiin vaikuttavat tekijät hakusanamainonnassa
Liisanantti, Tuomas (2018)Hakusanamainontaa toteuttavien mainostajien tyypillisenä pyrkimyksenä on onnistua tuottamaan kustannustehokkaasti mainoksia, jotka aktivoituvat mainostajan tärkeimmiksi valitsemilla avainsanoilla, sijoittuvat hakutulossivulla ... -
Verkkokaupan käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät
Hannuksela, Emma-Stiina (2019)Kilpailu verkkokauppojen välillä kiristyy verkkokaupankäynnin kasvaessa. Käyttäjäkokemus on yksi verkkokaupan menestymiseen vaikuttavista tekijöistä ja sen nähdään vaikuttavan asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Käyttäjäkokemuksen ... -
Nuorten musiikkimakuun vaikuttavat tekijät uuden median aikakaudella
Salakari, Pyry (2012)Nuoret ovat elämänvaiheessa, jossa he kohtaavat suuria muutoksia sosiaalisissa suhteissaan, ihanteissaan ja omassa identiteetissään. Kaikki tämä heijastuu nuorten musiikinkuunteluvalintoihin, ja lisäksi vanhemmat ja ... -
Impulssiostamiseen vaikuttavat tekijät Internet-ostoympäristössä
Liefveld, Laura (2011)Liefveld, Laura Impulssiostamiseen vaikuttavat tekijät Internet-ostoympäristössä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 39 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Tämän tutkielman tarkoituksena ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.