Show simple item record

dc.contributor.advisorMönkölä, Sanna
dc.contributor.authorKallio, Joonatan
dc.date.accessioned2019-05-22T08:52:32Z
dc.date.available2019-05-22T08:52:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64112
dc.description.abstract3D-hahmojen reaaliaikainen liikesynteesi mahdollistaa monipuolisten realististen animaatioiden generoinnin esimerkiksi videopeleihin. Toisaalta taas tekoälytutkimusta tehdään nykyään paljon erityisesti neuroverkkojen parissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan pienimuotoisen kirjallisuuskatsauksen muodossa, miten nämä kaksi asiaa pystytään yhdistämään, jotta saadaan entistä parempia liikesyntetisaattoreita reaaliaikaisia käyttökohteita varten. Näyttäisi siltä, että viimeaikoina on tapahtunut paljon kehitystä tällä sovellusalalla, ja muutamia käyttökelpoisia neuroverkkoja on saatu kehitettyä reaaliaikaista 3D-hahmojen liikesynteesiä varten. Tässä tutkielmassa tarkastellaan niistä kahta.fi
dc.description.abstractReal time motion synthesis of 3D characters makes it possible to generate versatile and realistic animations that can be used, for example, in video games. On the other hand, there is a lot of research going on in the field of artificial intelligence and especially on neural networks. In this thesis, which is done as literature review, we will look at, how these two things can be combined so that we can get even better motion synthesizers for real time use cases. It appears that there has been quite a lot of development on this field lately, and some usable neural networks have been developed for real time motion synthesis of 3D characters. We will look at two of them in this thesis.en
dc.format.extent29
dc.language.isofi
dc.subject.otherliikesynteesi
dc.subject.other3D-hahmo
dc.titleNeuroverkkopohjainen reaaliaikainen 3D-hahmojen liikesynteesi
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905222714
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysotietokonegrafiikka
dc.subject.ysoneuroverkot
dc.subject.ysoanimaatio
dc.subject.ysokolmiulotteisuus
dc.subject.ysoanimaatiohahmot


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record