Lukutaidolla hyvä tulevaisuus
Leino, K. (2019). Lukutaidolla hyvä tulevaisuus. Rihveli, 2019(1), 25-29. https://hoay.fi/tiedotus/rihveli/
Published in
RihveliAuthors
Date
2019Copyright
© Helsingin opettajien ammattiyhdistys ry. 2019
Sähköiset tekstit ovat osa nykypäivää:
Saatamme päivittäin lukea
älypuhelimestamme päivän uutisia,
sähköposteja, aikatauluja ja sosiaalisen
median julkaisuja. Silti myös perinteisellä
kirjalla on paikkansa ja sitä tarvitaan
nyky-yhteiskunnassa. Kirjojen lukuinto
on kuitenkin laskemassa. Mutta onko
sillä merkitystä? Eikö verkkotekstien
lukeminen riitä?
Publisher
Helsingin opettajien ammattiyhdistys ry.ISSN Search the Publication Forum
0786-6828
Original source
https://hoay.fi/tiedotus/rihveli/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30544789
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Nuottien lukemisen strategiat musiikin alakohtaisina tekstikäytänteinä
Suhonen, Rosariina (2019)Tässä kandidaatintutkielmassani tarkastelen nuottien lukemisen strategioita musiikin oppiaineen alakohtaisina tekstikäytänteinä ja niiden yhteyksiä yleisiin lukemisen strategioihin. Nykyisissä Perusopetuksen opetussuunnitelman ... -
Tapaustutkimus lukutaidon ohjaamisesta toisella luokalla
Myllyaho, Tanni (2014)Myllyaho, T. 2014. Tapaustutkimus lukutaidon ohjaamisesta toisella luokalla. Jyväsky- län yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kasvatustieteen pro gradu- tutkielma. 69 sivua. Tutkielmassa tarkasteltiin luokanopettajien ... -
Aapinen ja lukutaidon opetus
Lerkkanen, Marja-Kristiina (Suomen tietokirjailijat, 2017) -
Läsfärdighet på andraspråk : ett läsdiplom i svenska som andra inhemska språk för högstadiet i Mellersta Finland
Lari, Maiju (2020)Lukudiplomi kehitettiin kirjaston ja koulujen välisenä yhteistyönä Oulussa osana Opetushallituksen hanketta vuosina 1998–2001. Tämän jälkeen lukudiplomi on levinnyt ympäri Suomea – sen tarkoituksena on ollut houkutella ... -
Kielitietoinen kirjallisuuskasvatus
Kauppinen, Merja; Aerila, Juli-Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Esittelemme artikkelissamme fiktiivisten tekstien mahdollisuuksia kielitietoisessa kirjallisuuskasvatuksessa. Kokeilumme pohjautuvat IKI-TARU-hankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää kirjallisuuslähtöistä kielenopetusta ...