Lukutaidolla hyvä tulevaisuus
Leino, K. (2019). Lukutaidolla hyvä tulevaisuus. Rihveli, 2019(1), 25-29. https://hoay.fi/tiedotus/rihveli/
Published in
RihveliAuthors
Date
2019Copyright
© Helsingin opettajien ammattiyhdistys ry. 2019
Sähköiset tekstit ovat osa nykypäivää:
Saatamme päivittäin lukea
älypuhelimestamme päivän uutisia,
sähköposteja, aikatauluja ja sosiaalisen
median julkaisuja. Silti myös perinteisellä
kirjalla on paikkansa ja sitä tarvitaan
nyky-yhteiskunnassa. Kirjojen lukuinto
on kuitenkin laskemassa. Mutta onko
sillä merkitystä? Eikö verkkotekstien
lukeminen riitä?
Publisher
Helsingin opettajien ammattiyhdistys ry.ISSN Search the Publication Forum
0786-6828
Original source
https://hoay.fi/tiedotus/rihveli/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30544789
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Reading-related burnout in upper secondary and university students
Mikkonen, Inari (2023)Lukemisella on lukuisia hyötyjä, ja suomalaisten on todettu lukevan suhteellisen paljon. Silti monet suomalaiset opiskelijat, jotka ovat olleet ahkeria lukijoita peruskoulussa, menettävät lukuintonsa siirtyessään lukioon ... -
Foundational English literacy development in India: a randomised-control trial using phonics instruction and GraphoLearn
Bora, Deepti; Patel, Priyanka; Psyridou, Maria; Ruotsalainen, Jenni; Richardson, Ulla; Torppa, Minna (2024)Foundational literacy is a key lever for achieving higher levels of learning and societal wellbeing. However, with an enrolment of over 250 million children in schools, India is currently challenged by learning deprivation. ... -
Teaching and learning to read in Afrikaans : teacher competence and computer-assisted support
February, Pamela J. (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
"Ja sitten ne sanat olivat niin outoja että ne tuli jo hauskaks" : S2-oppilaiden ja lukumummien kokemuksia lukutuokioilla lukemisesta ja motivaatiosta
Eloranta, Laura (2017)TIIVISTELMÄ Eloranta, Laura. 2017. ”Ja sitten ne sanat olivat niin outoja että ne tuli jo hauskaks” -S2-oppilaiden ja lukumummien kokemuksia luku-tuokioilla lukemisesta ja motivaatiosta. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. ... -
Digital solutions for multilingual learning environments : the case of GraphoGame™ adaptations in Kenya
Puhakka, Carol Suzanne Adhiambo (University of Jyväskylä, 2015)