Studying in a Virtual Mobility Context : An International Pilot in the Domain of Educational Science
Vogel, C., Diegel, N., Firssova, O., Kananen, P., Stracke, C. M., & Brouns, F. (2019). Studying in a Virtual Mobility Context : An International Pilot in the Domain of Educational Science. In G. Ubachs (Ed.), The Envisioning Report for Empowering Universities : 3rd edition (pp. 20-22). European Association of Distance Teaching Universities (EADTU). https://empower.eadtu.eu/images/report/The_Envisioning_Report_for_Empowering_Universities_3rd_edition_2019.pdf
Authors
Editors
Date
2019Copyright
© Authors, 2019
Publisher
European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)Parent publication ISBN
978-90-79730-37-7Is part of publication
The Envisioning Report for Empowering Universities : 3rd edition
Original source
https://empower.eadtu.eu/images/report/The_Envisioning_Report_for_Empowering_Universities_3rd_edition_2019.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30617312
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [91]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Interaction in online learning environments : how to support collaborative activities in higher education settings
Mäkitalo, Kati (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006)Collaboration promoted and supported by instructional technology has the potential to lead learners to deeper understanding and knowledge building. There have been optimistic views that any web based interaction can be ... -
Report on models and guidelines for the collaborative design, development and delivery of SLPs
Henderikx, P.; Truyen, F.; Kananen, P.; Uotinen, V.; Curto, M.; Gmelch, N.; Caforio, A.; Ubachs, G.: Antonaci, A. (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)This document refers to deliverable 6.3 on the development of models and guidelines for the collaborative development and delivery of short learning programs and related mobility. Originally started with an introductory ... -
Millaisia haasteita opiskelijat kokevat verkkoympäristössä
Kukkonen, Lasse (2019)Verkko-opiskelun suuresta suosiosta huolimatta kurssin keskeyttävien määrät ovat hyvin suuret. Mitä syitä ilmiölle on löydettävissä? Ilmiötä tarkastellessa on hyvä tarkastella myös opiskelijoiden motiiveja ja oppimisen ... -
Kontekstiperustainen verkkokurssi kemian oppimisen tukena
Korppinen, Laura (2018)Tieto- ja viestintätekniikkaa käytetään Suomessa yhä enemmän – lähes jokainen suomalainen nuori käyttää internetiä useita kertoja päivässä. Lukioverkko hajaantuu, ja opettajien ammattijärjestö on huolissaan koulutuksen ... -
Vuorovaikutus ammattikorkeakoulun kielten ja viestinnän verkkokursseilla
Oinonen, Jaana (2018)Tutkimuksen taustalla oli ajankohtainen tarve kehittää korkeakoulujen kielten ja viestinnän verkko-opetusta vuorovaikutuksen mahdollistamisen ja tukemisen näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia ...