Does vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students?
Dziomba, S. (2019). Does vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 10(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2019/does-vocationally-oriented-foreign-language-teaching-meet-the-needs-of-finnish-and-german-vocational-school-students
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2019Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2019
This article is based on upper secondary vocational school students’ interviews
made in Finland and in Germany in 2016 and in 2017. The study results suggest
that in both countries, English language skills are seen as the most important
foreign language skills and the students would like to have more vocationally
oriented English language classes with focus on authentic spoken language
communication. The differences in the educational systems of the two countries
might result in differences in students‘ perceptions of whether and to what
extent they will actually need foreign languages in their future working life.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2019/does-vocationally-oriented-foreign-language-teaching-meet-the-needs-of-finnish-and-german-vocational-school-studentsPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28944589
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
An analysis of student preferred oral English teaching methods and their benefits in Finnish upper secondary schools
Tamminen, Tuulia (2021)Tämän kandidaatintutkielman aiheena on englannin kielen suullisen kielitaidon opetusmetodit. Tutkimuksen pääongelmana on suullisen kielitaidon opetuksen puute lukion englannin kielen opetuksen pakollisilla kursseilla. ... -
Spoken foreign language anxiety during English lessons among junior high school students
Härmälä, Jesse (2022)Vieraan kielen puhuminen voi aiheuttaa ihmisissä jännityksen tunteita. Vieraan kielen puhumisesta aiheutuvaa jännitystä ja kieliahdistusta on tutkittu jo 1980-luvun loppupuolelta lähtien. Kieliahdistukseen voi liittyä ... -
Communication apprehension in the EFL classroom : a study of Finnish and Finnish-Swedish upper secondary school students and teachers
Lahtinen, Lauri (2013)Tämä tutkimus käsitteli suomalaisten ja suomenruotsalaisten englannin kielen viestintäarkuutta kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta näkökulmasta. Tarkoitus oli ensiksi selvittää, miten paljon eng. viestintäarkuutta ... -
Use of music in EFL learning : students’ perspective
Manninen, Reetta (2021)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin opiskelijoiden näkemyksiä musiikin käytöstä englannin opiskelussa. Musiikin ja kielen yhteyksiä on tutkittu laajasti, ja on todettu, että musiikki on monipuolinen työkalu kielten opiskelussa. ... -
A hot-headed grandma : the use of idiomatic expressions in the compositions of Finnish upper secondary school students
Onjukka, Reea (2011)Metaforisuus on tärkeä osa kieltä. Vähitellen myös kielen oppimisessa ja opettamisessa on alettu ymmärtää idiomaattisen kielen merkitys. Uusia tutkimuksia idiomeista ja niiden oppimisesta tehdään jatkuvasti ympäri maailmaa, ...