Oppilasarviointi uudistuu ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin
Abstract
Kokeet ovat hallinneet kouluarviointia sukupolvien ajan, vaikka
tutkimustieto ja ymmärrys arvioinnin mahdollisuuksista ovat
lisääntyneet. Nykykäsityksen mukaan oppimisen aikainen
arviointi on oppilaalle hyödyllisempää kuin opiskelun ja
oppimisen lopuksi tehtävä osaamisen mittaaminen. Jyväskylän
perusopetuksessa on tehty viimeisen kolmen vuoden aikana
merkittävää kehitystyötä arvioinnin parissa. Työ on tuottanut
osaamiskuvauksia, joita voidaan käyttää opetuksen
suunnitteluun sekä oppimisen ja osaamisen monipuoliseen
arviointiin.
Main Author
Format
Articles
Newspaper article
Published
2019
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Jyväskylän yliopisto
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2019/1
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201904042069Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
Language
Finnish
Published in
Ruusupuiston kärkiuutiset
Citation
- Ketonen, L. Oppilasarviointi uudistuu ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin. Ruusupuiston kärkiuutiset, (2). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2019/1
Copyright© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019.