Oppilasarviointi uudistuu ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin

Abstract
Kokeet ovat hallinneet kouluarviointia sukupolvien ajan, vaikka tutkimustieto ja ymmärrys arvioinnin mahdollisuuksista ovat lisääntyneet. Nykykäsityksen mukaan oppimisen aikainen arviointi on oppilaalle hyödyllisempää kuin opiskelun ja oppimisen lopuksi tehtävä osaamisen mittaaminen. Jyväskylän perusopetuksessa on tehty viimeisen kolmen vuoden aikana merkittävää kehitystyötä arvioinnin parissa. Työ on tuottanut osaamiskuvauksia, joita voidaan käyttää opetuksen suunnitteluun sekä oppimisen ja osaamisen monipuoliseen arviointiin.
Main Author
Format
Articles Newspaper article
Published
2019
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Jyväskylän yliopisto
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2019/1
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201904042069Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
Language
Finnish
Published in
Ruusupuiston kärkiuutiset
Citation
License
CC BY 4.0Open Access
Copyright© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019.

Share