Opettajat lukivaikeusriskin tunnistajina koulupolun alussa
Virinkoski, R. Opettajat lukivaikeusriskin tunnistajina koulupolun alussa. Ruusupuiston kärkiuutiset, (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2019/1
Published in
Ruusupuiston kärkiuutisetAuthors
Date
2019Copyright
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2019/1Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28910980
Metadata
Show full item recordCollections
- 1/2019 [4]
- Avoin yliopisto [119]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers’ Ability to Identify Children at Early Risk for Reading Difficulties in Grade 1
Virinkoski, Riitta; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Holopainen, Leena; Eklund, Kenneth; Aro, Mikko (Springer Netherlands, 2018)The aim of the study was to investigate what kinds of assessment practices classroom teachers and special educational needs (SEN) teachers use in assessing first grade students' pre-reading skills (letter knowledge and ... -
Primary school teachers' and P.E. teachers' accuracy in assessing children's gross motor performance
Parkkinen, Timo (1998) -
Esi- ja alkuopettajien näkemyksiä oppilaan kouluun kiinnittymisestä koulupolun alussa
Salo, Emilia; Hakkarainen, Ella (2019)Tässä erityispedagogiikan pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin esi- ja alkuopettajien näkemyksiä oppilaan kouluun kiinnittymisestä. Tavoitteena oli selvittää tekijät, jotka näyttäytyvät merkityksellisinä lapsen koulupolun ... -
‘Teachers see nothing’ : exploring students’ and teachers’ perspectives on school bullying with a new arts-based methodology
Khanolainen, Daria; Semenova, Elena; Magnuson, Paul (Routledge, Taylor & Francis, 2021)Even though bullying is a perennial problem, there are still significant gaps in the research. The sensitive nature of the issue prompted us to develop and test a new arts-based method – a set of incomplete, problem-focused ... -
Erityisherkät opettajat herkkyyden tunnistajina
Mokkila, Elina (2017)Tutkimuksen tavoitteena oli kuvata itsensä erityisherkiksi määrittelevien opettajien (Highly Sensitive Person, HSP) kokemuksia erityisherkkyydestä. Tutkimustehtävänä oli kuvata ja ymmärtää, miten opettajat kokevat oman ...