Liikunnan ja oppimisen vuorovaikutusta kartoittamassa
Abstract
Oppiminen on laaja
kokonaisuus ja liikunta tärkeä
kasvuympäristön tarjoama
oppimisväylä. Liikuntatutkimus
on avannut uusia näkymiä
liikunnan ja oppimisen
yhteyksiin.
Liikunnan myönteiset
vaikutukset kouluarvosanoihin
on havaittu erityisesti
matemaattisissa aineissa.
Liikunta voi myös vahvistaa
lasten muistia ja toiminnanohjausta. Motoristen taitojen
hallitseminen puolestaan
vaikuttaa myös aivojen
kehittymiseen.
Main Authors
Format
Articles
Magazine article
Published
2017
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Liikuntatieteellinen Seura ry
Original source
https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t-4-17_4-9_lowres-eedd7dad-f621-42c5-8308-c1e1ba31ea87.pdf
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201901281337Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
0358-7010
Language
Finnish
Published in
Liikunta ja tiede
Citation
- Haapala, E., Kantomaa, M., Kujala, T., Jaakkola, T., & Tammelin, T. (2017). Liikunnan ja oppimisen vuorovaikutusta kartoittamassa. Liikunta ja tiede, 54(4), 4-9. https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t-4-17_4-9_lowres-eedd7dad-f621-42c5-8308-c1e1ba31ea87.pdf
Copyright© Kirjoittajat & Liikuntatieteellinen Seura ry, 2017.