Miten työelämälähtöinen avoin korkeakouluopetus vastaisi paremmin työelämän osaamistarpeisiin? - AVOT-hanke kehitti toimintamallin
Aittola, H., Siekkinen, T., Hakanurmi, S., & Karjalainen, M. (2018). Miten työelämälähtöinen avoin korkeakouluopetus vastaisi paremmin työelämän osaamistarpeisiin? - AVOT-hanke kehitti toimintamallin. Yliopistopedagogiikka, 25(2), 29-34. https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2018/12/20/miten-tyoelamalahtoinen-avoin-korkeakouluopetus-vastaisi-paremmin-tyoelaman-osaamistarpeisiin-avot-hanke-kehitti-toimintamallin/
Published in
YliopistopedagogiikkaDate
2018Copyright
© Kirjoittajat & Peda-forum, 2018.
Valtakunnallisena tavoitteena on, että korkeakoulut lisäävät yhteistyötä työelämän kanssa ja näin vahvistavat koulutuksensa työelämärelevanssia. Työelämälähtöinen avoin korkeakoulutus -hankkeessa (AVOT) tavoitteena oli vastata työelämästä nouseviin osaamistarpeisiin ja luoda toimintamalli, jossa avointa korkeakouluopetusta järjestetään korkeakoulujen yhteistyönä. Tässä katsauksessa kuvaamme ensin AVOT-hankkeen tavoitteita. Tämän jälkeen tarkastellaan hanketoimijoiden näkemyksiä ja kokemuksia työelämän roolista ja työelämäyhteyksistä kokeilussa. Lopuksi tehdään päätelmiä hankkeesta saaduista kokemuksista.
Publisher
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Search the Publication Forum
2242-8070Keywords
Original source
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2018/12/20/miten-tyoelamalahtoinen-avoin-korkeakouluopetus-vastaisi-paremmin-tyoelaman-osaamistarpeisiin-avot-hanke-kehitti-toimintamallin/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28856642
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kuntoutusalan ammattikorkeakouluopettajien yhteistyö-, verkosto-, tutkimus- ja kehittämisosaaminen
Heimo, Inari (2021)Globaalit muutokset, tarpeet kansalliselle ja kansainväliselle yhteistyölle sekä ammattikorkeakoulujen laaja-alainen tehtäväkenttä – muun muassa soveltava tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta opetustyön rinnalla – ... -
Social and health care educators' perceptions of competence in digital pedagogy : A qualitative descriptive study
Ryhtä, Iina; Elonen, Imane; Saaranen, Terhi; Sormunen, Marjorita; Mikkonen, Kristina; Kääriäinen, Maria; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika; Koivula, Meeri; Koskimäki, Minna; Lähteenmäki, Marja-Leena; Wallin, Outi; Sjögren, Tuulikki; Salminen, Leena (Elsevier, 2020)Background Digitalisation has made digital competence a necessity for those working in social and healthcare. A high degree of competence in digital pedagogy is required of educators to meet the challenge of educating ... -
Social, health care and rehabilitation educators' competence in professional education : Empirical testing of a model
Mikkonen, Kristina; Kuivila, Heli‐Maria; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika; Koivula, Meeri; Koskimäki, Minna; Lähteenmäki, Marja‐Leena; Saaranen, Terhi; Sormunen, Marjorita; Salminen, Leena; Mäki‐Hakola, Hanne; Wallin, Outi; Holopainen, Arja; Tuomikoski, Anna‐Maria; Kääriäinen, Maria (Wiley-Blackwell, 2022)The social and health care educator's role in educating future professionals need to be stronger emphasised and deserves international recognition. The purpose of this study was to develop and test an empirical model of ... -
Työn tuunaamisen profiilit sosiaali- ja terveysalan organisaatiossa : yhteydet työhyvinvointiin
Luhtinen, Vilma; Immonen, Anu; Mäkikangas, Anne; Huhtala, Mari; Feldt, Taru (Tyoelaman tutkimus, 2021)Työn tuunaaminen on oma-aloitteista työn kehittämistä työn voimavaroja ja vaatimuksia muokkaamalla. Tutkimme, millaisia tuunausprofiileja voidaan löytää kolmesta erilaisesta tuunaustavasta, jotka olivat työn voimavarojen ... -
Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajien digitaalinen osaaminen
Vauhkonen, Anneli; Saaranen, Terhi Kristiina; Pajari, Juha; Salminen, Leena; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika Katarina; Koivula, Meeri; Lähteenmäki, Marja-Leena; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Ryhtä, Iina; Mikkonen, Kristina; Kääriäinen, Maria; Sormunen, Marjorita (Sairaanhoitajien koulutussäätiö, 2020)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan (soteku) opettajien (n=388) digitaalista osaamista osana TerOpe-hanketta. Aineisto kerättiin DigCompEdu CheckIn Self-reflection Tool -itsearviointityökaluun ...