KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen
Aalto, E., Koivula, M., Skinnari, K., & Szabó, T. P. KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen. Ruusupuiston uutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetPäivämäärä
2018Oppiaine
Suomen kieli ja kirjallisuusVarhaiskasvatusFinnish Language and LiteratureEarly Childhood EducationTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018
KiMo on lyhenne kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevan
pedagogiikan koulutusmallista. KiMo-opinnoissa tutkitaan ja
ratkotaan ajankohtaisia monikielisen ja -kulttuurisen koulun ja
varhaiskasvatuksen kehittämishaasteita yli tiedekunta- ja
laitosrajojen. Tämä uusi koulutusmalli murtaa koulutuksen rajaaitoja, kun varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijat,
luokanopettaja-opiskelijat ja kieltenopettajaopiskelijat
työskentelevät yhdessä. Opettajuutta rakennetaan tutkivalla
otteella, yhteisöllisesti ja yhteistyössä muun muassa
päiväkotien, koulujen, vanhempien ja kolmannen sektorin
toimijoiden kanssa.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28761782
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Multilingual learning environments in early childhood education in Finland
Repo, Elisa; Aerila, Juli-Anna; Tyrer, Maria; Harju-Luukkainen, Heidi (Suomen varhaiskasvatus, 2024)Increasing linguistic diversity creates a need to construct early learning environments as spaces where children’s whole multilingual repertoires are represented. The purpose of these spaces is to support the crossing of ... -
Vastavalmistuneiden opettajien kokemuksia monikielisessä ympäristössä toimimisen valmiuksista ja koulutuksesta
Pöytäkivi, Vilma; Herranen, Viivi (2024)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia valmiuksia opettajat kokevat tarvitsevansa monikielisessä ympäristössä työskennellessään ja miten luokanopettajakoulutus on tarjonnut valmiuksia monikielisessä ... -
Kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevaa opettajankoulutusta kehittämässä : kokemuksia KiMo-koulutuksesta Jyväskylässä
Skinnari, Kristiina; Mård-Miettinen, Karita (Finra ry, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.