KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen
Aalto, E., Koivula, M., Skinnari, K., & Szabó, T. P. KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen. Ruusupuiston uutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1
Published in
Ruusupuiston uutisetDate
2018Discipline
Suomen kieli ja kirjallisuusVarhaiskasvatusFinnish Language and LiteratureEarly Childhood EducationCopyright
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018
KiMo on lyhenne kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevan
pedagogiikan koulutusmallista. KiMo-opinnoissa tutkitaan ja
ratkotaan ajankohtaisia monikielisen ja -kulttuurisen koulun ja
varhaiskasvatuksen kehittämishaasteita yli tiedekunta- ja
laitosrajojen. Tämä uusi koulutusmalli murtaa koulutuksen rajaaitoja, kun varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijat,
luokanopettaja-opiskelijat ja kieltenopettajaopiskelijat
työskentelevät yhdessä. Opettajuutta rakennetaan tutkivalla
otteella, yhteisöllisesti ja yhteistyössä muun muassa
päiväkotien, koulujen, vanhempien ja kolmannen sektorin
toimijoiden kanssa.
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28761782
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Opettajaopiskelijoiden kielitoinen toimijuus monikielisten oppijoiden etäohjauksessa
Aalto, Eija; Skinnari, Kristiina; Mård-Miettinen, Karita; Siponkoski, Milka (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan opettajaopiskelijoiden kielitietoista toimijuutta ohjaustilanteessa, jossa he tukevat etäyhteyksin eri-ikäisiä monikielisiä oppijoita. Ennestään tuntemattomien monikielisten oppijoiden ohjaaminen ... -
Miten monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat koetaan varhaiskasvatuksessa?
Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Suomen varhaiskasvatus ry, 2020)Monikielisyyden tukeminen on vahvasti esillä uusimmissa varhaiskasvatuksen opetussuunnitelmissa. Tarkastelemme tässä artikkelissa varhaiskasvatuksen toimijoiden kokemuksia monikielisyydestä ja kielitietoisista toimintatavoista. ... -
Lisää taitoja ja mahdollisuuksia varhaiskasvatukseen : tavoitteena tasa-arvoisempi ja kielitietoisempi varhaiskasvatus
Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Suomen varhaiskasvatus ry, 2021)Kasvatuksellisen ja koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen monikielistyvässä Suomessa edellyttää entistä kielitietoisempaa varhaiskasvatusta (Puukko ym., 2019). Monikulttuurisuuden kohtaaminen on arvioitu yhdeksi ...