Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKollanus, Sami
dc.contributor.authorTonteri, Tomi
dc.date.accessioned2019-01-03T11:23:27Z
dc.date.available2019-01-03T11:23:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60858
dc.description.abstractVirtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden vaikutusta pelien käyttäjätyytyväisyyteen. Tutkielmassa esitellään mitä virtuaalihyödykkeet ovat, mistä osatekijöistä pelien käyttäjätyytyväisyys koostuu, sekä vastataan itse tutkimuskysymykseen ”Miten virtuaalihyödykkeet vaikuttavat pelien käyttäjätyytyväisyyteen?”. Tutkielma on suoritettu tieteellisenä kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tuloksena todettiin virtuaalihyödykkeiden vaikuttavan pelaajien käyttäjätyytyväisyyteen estetiikan, haasteen, sosiaalisuuden ja uppoutumisen kautta. Tutkielmassa löydettiin useita positiivisia ja negatiivisia vaikutuksia pelien käyttäjätyytyväisyyteen tieteellisistä tutkimuksista.fi
dc.description.abstractVirtual goods are sold in raising numbers in games and monetization through microtransactions is growing its market share in video games industry. This bachelor’s thesis discusses the impact of in-game virtual goods on user satisfac-tion. In this thesis I explain what virtual goods are, present the game user satis-faction factors, and finally answer to the research question "How virtual goods affect game user satisfaction?". The thesis was conducted as a scientific litera-ture review. The results were that virtual goods affect user satisfaction of gam-ers especially by aesthetic, challenge, social and immersion factors. Multiple positive and negative effects were found from research literature.en
dc.format.extent29
dc.language.isofi
dc.subject.othervirtuaalihyödyke
dc.subject.otherkäyttäjätyytyväisyys
dc.subject.othermikrotransaktiot
dc.subject.otherkirjallisuuskatsaus
dc.titleVirtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201901031033
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysodigitaaliset pelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot