E-urheilun johtaminen : lähtölaukaus empiiriselle tutkimukselle suomalaisesta näkökulmasta
Kallinen-Kuisma, M., & Auvinen, T. (2018). E-urheilun johtaminen : lähtölaukaus empiiriselle tutkimukselle suomalaisesta näkökulmasta. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 23(2), 34-43. http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol23_no2_pages_34-43.pdf
Date
2018Discipline
Basic or discovery scholarshipJohtaminenBasic or discovery scholarshipManagement and LeadershipCopyright
© Business and Organization Ethics Network (BON)
Esports – as a rapidly growing
field of sport, entertainment, and
business – offers an interesting
arena for leadership research. In
this qualitative study, we focus
on Finnish esports leadership,
considering both the definitions as
well as the leadership processes in
the professional electronic gaming.
Our aim is to chart the terrain
and increase understanding of
the theme so far little empirically
studied, and to open views for
further research. This study can
be seen as an opening for further
empirical research on Finnish
esports leadership. Due to scarcity
of scientific discussions, a wider
selection of literature on leadership
research and international esports
leadership studies have been
utilized. This study aims to add
value to both practice- and theoryoriented development of esports
education and leadership. The
empirical data consists of eight
semi-structured theme interviews
supplemented with ethnographic
observation (field diaries). In
our analysis, we describe how
esports professionals define an
esports organisation, and how the
informants perceive management
and leadership in an esports
organisation. We also discuss some
leadership-related challenges that
emerged in our data. Based on our
findings, it seems that the esports
professionals have a surprisingly
traditional view on leadership and
management, yet it seems that the emphasis is more on a family-type
leadership instead of hierarchical
and rational-oriented leadership.
...
Publisher
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Search the Publication Forum
1239-2685Keywords
Original source
http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol23_no2_pages_34-43.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28770441
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Monimuotoisen e-urheilun johtaminen : katsaus suomalaiseen kilpapelaamiseen
Komulainen, Kati (2023)E-urheilu on uusi ja nopeasti kasvava ala, jonka rakenteet eivät ole pysyneet kasvun tahdissa. Alan toimintaa on kehitetty paljolti kokeilujen kautta. E-urheilu on kehityshistoriansa takia alana melko homogeeninen, vaikka ... -
E-urheilun vs. perinteisen urheilun kuluttamisen motiivit : case Formula 1
Kokkinen, Johanna (2021)E-urheilu ilmiönä on kasvanut viime vuosina tasaisen nopeasti varsinkin nuorten keskuudessa ympäri maailmaa. Suosion kasvun myötä monet perinteiset urheiluorganisaatiot ovat perustaneet e-urheiluliigoja ja hankkineet omia ... -
Urheilun digitalisaatio : E-urheilun yllättävä voittokulku
Mangeloja, Esa (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020) -
E-urheilun seuraamisen maksuhalukkuus
Savikoski, Juho (2019)E-urheilu on tietojärjestelmien välityksellä tapahtuvaa urheilua. E-urheilu on kasvattanut viime vuosina suosiotaan ja se on jo lähes verrattavissa perinteiseen urheiluun suosion ja rahan suhteen. E-urheilua seurataan ... -
E-urheilun lajianalyysi
Stöckell, Mikael (2020)Johdanto. Elektroninen urheilu (e-urheilu) on organisoitua ja kilpailullista videopelaamista. Kilpailullisia pelejä pelataan enimmäkseen tietokoneilla, pelikonsoleilla ja puhelimilla. E-urheilu lajina on melko uusi, mutta ...