Show simple item record

dc.contributor.advisorKosonen, Erja
dc.contributor.authorLinnonmaa, Anni
dc.date.accessioned2018-12-20T11:38:21Z
dc.date.available2018-12-20T11:38:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60745
dc.description.abstractTässä tutkielmassa tarkastelen musiikin opetusta erilaisten oppijoiden opettamisen näkökulmasta. Tarkoituksenani on selvittää, mitä eri keinoja ja opetusmenetelmiä musiikinopettajalla on käytössään erilaisten oppijoiden huomioimisessa ja tukemisessa musiikin opetuksessa, sekä mikä keino sopii kullekin oppilaalle. Tutkimusaiheeni valitsin sen ajankohtaisuuden ja oman mielenkiintoni perusteella. Erityisoppilaiden määrä on lisääntynyt viime vuosikymmeninä ja oppilaita integroidaan yhä enemmän yleisopetuksen luokkiin. Tästä syystä musiikinopettajien olisi osattava suunnitella opetustaan niin, että myös erityisoppilaat saavat mahdollisuuden oppia. Tutkielmani on kartoittava, ja käsittelee eri vammakategorioiden (aistivammat, sosioemotionaaliset vaikeudet, kommunikaatiovaikeudet, kognitiiviset vaikeudet ja fyysiset vammat) tyypillisimpiä ilmenemismuotoja, sekä mitä erityistä tulisi huomioida näitä oppilaita opettaessa. Tutkielmani perustuu aikaisempiin tutkimustuloksiin, joihin viitataan lähdeviitteitä käyttäen. Tutkielmassani tulee esille, että on paljon asioita, joita opettajan tulisi ottaa huomioon suunnitellessaan musiikintuntia erityisoppilaille. Tärkeintä olisi kuitenkin oppilaiden huomioiminen yksilöinä, joilla on erityisyydestään huolimatta omia vahvuuksia ja haasteita oppimisessa. Vahvana teemana, joka tuli esille monissa eri lähteissä, oli myös moniammatillisen yhteistyön merkitys erilaisten oppijoiden opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.fi
dc.format.extent27
dc.language.isofi
dc.titleMusiikinopettajan keinoja erilaisten oppijoiden tukemisessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201812205277
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3052
dc.subject.ysoerityisoppilaat
dc.subject.ysooppilaat
dc.subject.ysoerilaiset oppijat
dc.subject.ysoerityisopetus
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysomusiikinopettajat
dc.subject.ysomusiikki


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record