Show simple item record

dc.contributor.authorNykänen, Hanna
dc.contributor.authorMikkola, Leena
dc.contributor.authorAsunta, Laura
dc.date.accessioned2018-10-24T10:18:56Z
dc.date.available2018-10-24T10:18:56Z
dc.date.issued2018fi
dc.identifier.citationNykänen, H., Mikkola, L., & Asunta, L. (2018). Sosiaalipalveluiden työntekijöiden ja vammaisten asiakkaiden vuorovaikutuksen diskurssit asiakkaiden blogikeskusteluissa. <em>Janus : sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön tutkimuksen aikakauslehti</em>, 26 (3), 208-227. <a href="https://doi.org/10.30668/janus.67872">doi:10.30668/janus.67872</a>fi
dc.identifier.otherTUTKAID_79016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59935
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa vammaisten ihmisten käyttämien sosiaalipalveluiden asiakasvuorovaikutukseen liittyviä diskursseja, jotka ilmenevät asiakkaiden keskusteluissa sosiaalisessa mediassa. Keskusteluista analysoitiin, kuinka sosiaalipalveluiden asiakkaat representoivat asiakkaan ja sosiaalipalveluiden työntekijän ja kuinka keskusteluissa representoidaan asiakas-työntekijävuorovaikutusta. Blogikirjoituksia analysoitiin käyttämällä diskurssianalyysia. Aineistosta rakentui kolme erilaista diskurssia, jotka tunnistettiin analysoimalla representoituja identiteettejä ja erilaisten vuorovaikutustilanteiden ja -suhteiden kuvauksia; 1) kansalaisdiskurssiksi, 2) sortamisdiskurssiksi ja 3) yhteistyödiskurssiksi. Sekä kansalais- että sortamisdiskurssissa vuorovaikutus näyttäytyy asiakasta toiseuttavana, mutta erityisesti kansalaisdiskurssi toiseuttaa myös sosiaalipalveluiden työntekijää sekä koko sosiaalialaa. Yhteistyödiskurssissa korostuu puolestaan sosiaalisen tuen merkitys asiakastyöntekijäsuhteessa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSosiaalipoliittinen yhdistys
dc.relation.ispartofseriesJanus : sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön tutkimuksen aikakauslehti
dc.relation.urihttps://journal.fi/janus/article/view/67872/36571
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.subject.othersosiaalipalvelutfi
dc.subject.otherasiakkaatfi
dc.subject.othervammaisetfi
dc.subject.othervuorovaikutusfi
dc.subject.othersosiaalinen mediafi
dc.subject.othertyöntekijätfi
dc.subject.othersocial servicesfi
dc.subject.othercustomersfi
dc.subject.otherdisabled peoplefi
dc.subject.otherinteractionfi
dc.subject.othersocial mediafi
dc.subject.otheremployeesfi
dc.titleSosiaalipalveluiden työntekijöiden ja vammaisten asiakkaiden vuorovaikutuksen diskurssit asiakkaiden blogikeskusteluissafi
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201810014286
dc.contributor.laitosKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineViestinnän johtaminen
dc.contributor.oppiainePuheviestintä
dc.contributor.oppiaineViestintä
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2018-10-01T15:15:13Z
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange208-227
dc.relation.issn1235-7812
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume26
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Janus 2018
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.relation.doi10.30668/janus.67872


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY-NC-ND 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY-NC-ND 4.0