The written voice of Korea
Kim, J.-Y. (2018). The written voice of Korea. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9 (6). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta...
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2018
The theme of language and nationalism may be approached via various routes. Among these, I choose Hangul, the invented alphabet of Korea, which, I believe, Koreans can by no means separate from the language. To the Korean people, Hangul is the very Korean language and vice versa. They tend to identify the Korean language and its alphabet as a unity, like the body and the soul. It is not rare for Korean-language teachers abroad to be misaddressed as Hangul teachers. I presume that the unity in the Korean mind has been concretely formed through the turmoil of late modern history, although Hangul has been influencing Korean society since the 1440s. To look at ‘language and nationalism’ in Korea, this article begins with the birth of Hangul.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2018/the-written-voice-of-koreaMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Música [religiosa] moderna en Corea del Norte / Modern North Korean [Religious] Music
Korhonen, Pekka (Pontificia Universidad Católica de Chile, 2017)Music is a field where North Korea has been for decades engaging in consistent though not extensive international exchanges. Music is there a major national art form, on which a considerable amount of national resourcesis ... -
Exploring the Relationship between CLIL and L1 Ability in Finland : Analyzing Written and Oral Production
Launonen, Peter; Roiha, Anssi; Maijala, Minna (Universidad de la Sabana, 2022)This study explores the relationship between CLIL and L1 ability in a Finnish secondary education context. The study is based on the analysis of L1 written and oral productions of four ninth-grade students (2 CLIL and 2 ... -
The regionalization of national input-output tables : A study of South Korean regions
Flegg, Anthony T.; Tohmo, Timo (Wiley-Blackwell; Regional Science Association, 2019)This paper uses survey‐based data for 16 South Korean regions to refine the application of Flegg's location quotient (FLQ) and its variant, the sector‐specific FLQ (SFLQ). These regions vary markedly in terms of size. ... -
Are the Padanians a nation? : Lega Nord and nationalism in Italy
Martinelli, Silvio (2002) -
What motivates Finnish and South Korean students to study English?
Heikka, Erika (2019)Kandidaatin tutkielman aiheena on englannin kielen opiskelijoiden oppimismotivaatio. Tutkinnan kohteena ovat suomalaiset ja eteläkorealaiset englannin kielen yliopisto-opiskelijat. Tutkimuksen tavoitteena on selittää, mitkä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.