Homing blogs as ambivalent spaces for feminine agency
Jäntti, S., Saresma, T., Leppänen, S., Järvinen, S., & Varis, P. (2018). Homing blogs as ambivalent spaces for feminine agency. Feminist Media Studies, 18(5), 888-904. https://doi.org/10.1080/14680777.2017.1396234
Julkaistu sarjassa
Feminist Media StudiesPäivämäärä
2018Oppiaine
Englannin kieliNykykulttuurin tutkimusSoveltava kielitiedeHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöEnglishContemporary CultureApplied LinguisticsSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2017 The Authors. Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
This article discusses a form of lifestyle blogging where women blog
about their homes and everyday lives. In these homing blogs, selfrepresentations
are characteristically spatially demarcated within
the private sphere of the home. As these repeated representations
of women in their homes take place in the public space of the
internet, homing blogs work towards naturalizing the home as a
women’s sphere. Written and commented on mostly by other women,
homing blogs represent a feminine form of self-expression and
communication that functions as a discursive expression of ongoing
social, economic, and cultural changes in affluent Western societies. In
this article, Finnish versions of these homing blogs are analysed in the
cultural and political context of contemporary Finland, and discussed
as a form of intimate publics that reverses the gender politics of other
historical, semi-public spaces for the exercise of women’s agency, such
as the salon.
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1468-0777Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27370169
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Information sharing in the era of social media
Jin, Xueyu (University of Jyväskylä, 2016)Social media has become ubiquitous in just a few years. Their success depends on users’ willingness to continue investing their time and attention in this media and share their knowledge with each other in the absence of ... -
Constructing consumer femininities : a study of young female bloggers' portrayal of consumption in fashion blogs
Kärki, Maija (2015)Tutkijat ovat jo pitkään kiinnittäneet huomiota siihen, kuinka nuorille naisille suunnatut aikakauslehdet esittävät naiset ensisijaisesti kuluttajina ja rohkaisevat heitä rakentamaan naiseuttaan kuluttamisen varaan. ... -
"Millasen päivityksen tästä sais?" : elämäjulkaisijuuden kulttuurinen omaksuminen
Östman, Sari (Jyväskylän yliopisto, 2015)Yhä useammat meistä napsivat kuvia lapsistaan, lomistaan ja lemmikeistään sosiaaliseen mediaan. Facebook tai oma blogi on avoinna pitkin päivää, ja huomaamme ajattelevamme keskellä elämän tohinaa: ”Millasen päivityksen ... -
Yksityisyyden hallinta blogeissa : lifestylegenressä tunnetuksi tulleiden bloggaajien käsityksiä yksityisyyden hallinnastaan
Nordström, Laura (2017)Blogit ovat vakiinnuttaneet asemansa suosittuina teknologiavälitteisen vuorovaikutuksen ympäristöinä, joissa yhdistyvät tunnettuuden, ammattimaisuuden ja kaupallisuuden aspektit. Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää ... -
Toimittajien kokemuksia ammatti-identiteetistä sekä ammattiin liittyvästä julkisuudesta ja sen hallinnasta
Sihvonen, Henna (2011)Tässä tutkimuksessa pyrittiin kuvaamaan ja ymmärtämään niitä kokemuksia, joita toimittajilla on ammatti-identiteetistä, ammattiin liittyvästä julkisuudesta ja sen hallinnasta. Tutkimuksessa tarkasteltiin millaisena toimittajat ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.