The institutional heterogeneity of Europe as a regional market
Pajunen, K. (2018). The institutional heterogeneity of Europe as a regional market. In G. Suder, M. Riviere, & J. Lindeque (Eds.), The Routledge Companion to European Business (pp. 69-78). Routledge. Routledge Companions in Business, Management and Accounting. https://doi.org/10.4324/9781315397306-6
Julkaistu sarjassa
Routledge Companions in Business, Management and AccountingTekijät
Päivämäärä
2018Oppiaine
Basic or discovery scholarshipStrategia ja yrittäjyysBasic or discovery scholarshipStrategy and EntrepreneurshipTekijänoikeudet
© 2018 Routledge
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-138-22658-6Kuuluu julkaisuun
The Routledge Companion to European BusinessAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28196994
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1344]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The role of a changing trade agreement in companies’ market selection
Saarelainen, Juuli (2020)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää kauppasopimusten vaikutusta yritysten liiketoimintaan. Eurochambersin tuoreen tutkimuksen mukaan, suomalaiset yritykset eivät osaa hyödyntää EU:n ulkopuolisten maiden kanssa tehtyjä ... -
Assessing the Commodity Market Price and Terms of Trade Exposures of Macroeconomy in Emerging and Developing Countries
Boakye, Ernest Owusu; Heimonen, Kari; Junttila, Juha (Routledge, 2022)This paper provides novel evidence on commodity market exposure, i.e., the impacts of commodity price and terms of trade fluctuations on macro performance amongst 46 emerging and developing countries (EMDCs) in Africa, ... -
Essays on emerging financial markets, political institutions and development differences
Lehkonen, Heikki (University of Jyväskylä, 2014) -
Cultural impact on international branding : a case of marketing Finnish mobile phones in China
Li, Zhenyi (University of Jyväskylä, 2001)Hundreds of Finnish brands have been launched in China. How do the Chinese perceive these brands and think about the brand names in Chinese? Will the Chinese associate the images with Finland? And what is Finland in Chinese ... -
Constructions, Claims, Resonance, Reflexivity : Language and Market Categorization
Granqvist, Nina; Siltaoja, Marjo (SAGE Publications, 2020)Studies on market categorization exhibit substantial agreement that language plays a central role in articulating and constructing meanings among market participants and crafting consensus to produce a collective of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.