Tiedätkö mikä on suo? Kielellisen epäsymmetrian topikalisointi kakkoskielisessä arkikeskustelussa
Lilja, N. (2012). Tiedätkö mikä on suo? Kielellisen epäsymmetrian topikalisointi kakkoskielisessä arkikeskustelussa. Virittäjä, 116(4), 560-588.
Published in
VirittäjäAuthors
Date
2012Copyright
© Kirjoittaja & Kotikielen Seura, 2012
Publisher
Kotikielen SeuraISSN Search the Publication Forum
0042-6806Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22139339
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ongelmista oppimiseen : toisen aloittamat korjausjaksot kakkoskielisessä keskustelussa
Lilja, Niina (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Bodily Practices in Action Formation and Ascription in Multilingual Interaction : Introduction to the Special Issue
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina; Wind Eskildsen, Søren (University of Copenhagen, 2022)This special issue brings together empirical studies that investigate how bodily practices feature in action formation and action ascription in multilingual interaction (Schegloff, 2007; Levinson, 2013). Grounded in ... -
Student-initiated multi-unit questions in EMI classrooms
Duran, Derya; Sert, Olcay (Elsevier, 2021)This conversation analytic study investigates student-initiated multi-unit questions (MUQs) in whole class interaction. Based on a corpus of 30 hours of videotaped interactions from teacher education classrooms in an ... -
Oppilaiden kysymykset ja niihin vastaaminen erityisopetuksen luokkahuonevuorovaikutuksessa
Virta, Veera (2016)Opettajien kysymyksiä ja niiden vaikutuksia oppimiseen on tutkittu laajasti. Sen sijaan oppilaiden esittämien kysymysten tutkiminen on jäänyt hyvin vähäiseksi. On huomattu, että oppilaiden kysymyksillä on yhteys oppimiseen ...