Sadutettu sanasto : puhutun kielen leksikaalinen diversiteetti arviointikohteena
Honko, M. (2017). Sadutettu sanasto : puhutun kielen leksikaalinen diversiteetti arviointikohteena. In M. Kuronen, P. Lintunen, & T. Nieminen (Eds.), Näkökulmia toisen kielen puheeseen. Insights into Second Language Speech (pp. 163-192). Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 10. https://doi.org/10.30660/afinla.73136
Published in
AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksiaAuthors
Date
2017Copyright
© Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys, 2017
Publisher
Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ryParent publication ISBN
978-951-9388-66-3Is part of publication
Näkökulmia toisen kielen puheeseen. Insights into Second Language SpeechISSN Search the Publication Forum
1798-7822Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27853417
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teaching and testing vocabulary in Finnish upper secondary school: teacher practices
Kekki, Jarkko (2018)Sanaston hallinta on perustavanlaatuinen osa kielitaitoa, ja se edeltää ja ennakoi osaamista kaikilla kielitaidon osa-alueilla (esim. kirjoittaminen, puhuminen, lukeminen ja kuunteleminen). Tämän tutkimuksen tavoitteena ... -
Let's go! : an early English language showering material package
Virtanen, Anssi (2022)Varhennettu vieraan kielen opettaminen ja oppiminen on noussut suureen suosioon varsinkin Euroopassa 2000-luvun aikana. Myös Suomessa vieraan ja toisen kielen opettamista on varhennettu uusimmassa perusopetuksen ... -
Building word knowledge through integrated vocabulary explanations in ESL tutorials
Duran, Derya; Kääntä, Leila (Elsevier BV, 2023)This conversation analytic study explores how a tutor and tutees collaboratively negotiate word knowledge in English as a second language (ESL) tutorials. Specifically, we focus on integrated vocabulary explanations, where ... -
Mobilizing ‘context’ : Vocabulary checks in ESL tutoring sessions
Duran, Derya; Jakonen, Teppo (Elsevier, 2022)This study investigates the practice of unplanned and emergent vocabulary checks, i.e. turns through which a speaker explicitly checks whether the recipient knows a word, in small-group tutorial instruction. The data are ... -
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ...