Kielitietoisia käytänteitä monikielisessä koulussa: kokemuksia toimintatutkimuksesta
Abstract
Suomalainen koulu on pitkään toiminut yksikielisyyden normin ohjaamana.
Moninaisuuden ottaminen lähtökohdaksi vaatii asennonvaihdosta kohti
kielitietoista koulua. Askeleet sitä kohti ovat sekä ideologisia että
käytännöllisiä. Itä-Helsingin uudet Suomen kielet -hankkeessa oppilaat itse
tuovat kielensä näkyväksi osaksi koulun arkea.
Main Authors
Format
Articles
Magazine article
Published
2018
Series
Subjects
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2018/kielitietoisia-kaytanteita-monikielisessa-koulussa-kokemuksia-toimintatutkimuksesta
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201807063482Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Finnish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
- Lehtonen, H., & Räty, R. (2018). Kielitietoisia käytänteitä monikielisessä koulussa: kokemuksia toimintatutkimuksesta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9 (3). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2018/kielitietoisia-kaytanteita-monikielisessa-koulussa-kokemuksia-toimintatutkimuksesta
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2018