Show simple item record

dc.contributor.advisorKääntä, Leila
dc.contributor.authorKääriäinen, Pauliina
dc.date.accessioned2018-05-08T11:06:00Z
dc.date.available2018-05-08T11:06:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57888
dc.description.abstractRepresentaatiot mediassa vaikuttavat ajatuksiimme, arvoihimme ja käyttäytymiseemme. Kielenkäytön kautta media rakentaa ymmärrystämme esimerkiksi siitä, mitä on olla nainen tai mies. Mainokset ovat osa jokapäiväistä elämäämme ja sen takia tärkeä tutkimuskohde. Erityisesti meikkimainokset, jotka sisältävät usein kuvia naisista ja joiden oletettu kohdeyleisö ovat naiset, ovat tärkeää aineistoa naiskuvaa sekä naiseuden representaatiota tutkittaessa. Tämä kandidaatintutkielma käsittelee naiseuden representaatiota Revlonin meikkimainoksissa vuosikymmenten 1960 ja 2010 välillä. Hyödyntäen kriittisen diskurssintutkimuksen teoriaa, tutkielma tarkastelee, millaisissa rooleissa naiset nähdään mainoksissa ja kuinka tämä on muuttunut vuosikymmenten aikana. Kielenkäytön lisäksi tutkielma erittelee myös multimodaalisia representaation keinoja Revlonin mainoksissa. Tutkielma osoittaa, että Revlonin mainoskampanjoiden naiskuva on seurannut yhteiskunnan muutoksia, erityisesti feminismin noustessa suosioon 1970-luvulla. Naiset kuitenkin nähdään mainoksissa useimmiten yhä joko passiivisena koristeena ja ihailun kohteena tai ystävän roolissa antamassa kuluttajalle vinkkejä, kuinka saavuttaa haluttu tulos. Yhteen brändiin kohdistuva tutkielma ei kuitenkaan kata täysin kauneustuotteiden mainonnan muutoksia, joten lisätutkimus aiheesta on tarpeen. Representaatioita voisi jatkossa tutkia vertailemalla eri tuotemerkkien mainosten naiskuvia keskenään.fi
dc.format.extent18
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otheradvertising
dc.subject.othercritical discourse analysis
dc.subject.otherfeminist media studies
dc.subject.otherrepresentation
dc.title"The world belongs to Charlie" : representation of women in Revlon's advertising
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805082497
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kieli
dc.date.updated2018-05-08T11:06:00Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record