Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorLyytikäinen, Lasse
dc.date.accessioned2018-05-08T09:22:13Z
dc.date.available2018-05-08T09:22:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57883
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena on selvittää kahden suomalaisen yläkoulun A1-englannin harjoituskirjan suulliseen kommunikaatioon keskittyvien tehtävien määrää ja laatua. Uusin opetussuunnitelma sekä yleinen kielenopetukseen liittyvä keskustelu tähdentävät kommunikoinnin ja suullisen kielitaidon tärkeyttä. Tämä tutkimus osaltaan selvittää näiden ideaalien toteutumista kahdessa englannin kielen harjoituskirjassa. Kirjat, joita tutkittiin, olivat On the Go 1 Workbook ja Scene 1 Exercises, jotka ovat peruskoulun seitsemännen luokan harjoituskirjoja. Näistä kirjoista pyrittiin tunnistamaan sellaiset tehtävät, jotka suoraan harjoittavat englanninkielistä suullisen kommunikaation kompetenssin kehitystä. Löydetyt tehtävät jaettiin kategorioihin sen mukaan, mitä niissä tehdään. Analysoitaessa käytiin löydetyt tehtävät läpi kategorioittain. Aineistosta löydetyt tulokset ovat määrällis-laadullisia: suulliseen kommunikaatioon keskittyviä tehtäviä oli molemmissa kirjoissa alle kuudesosa kaikista tehtävistä. Lisäksi niiden monipuolisuus ja kommunikatiivisuus voidaan tämän analyysin perusteella todeta vähintään kyseenalaiseksi, sillä useimmissa näistä tehtävistä ei tapahdu juurikaan merkitysten neuvottelua, vaan ne ovat luonteeltaan enemmänkin toteavia ja yksisuuntaisia. Tulevissa tutkimuksessa voisi reliabiliteetin takia selvittää laajemmin, ovatko tämän tutkimuksen tulokset löydettävissä muistakin oppimateriaaleista. Lisäksi olisi tarpeen tutkia oppitunneilla tehdyn suullisen kommunikaation harjoittelun yhteyttä käytännön kielitaitoon.fi
dc.format.extent19
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherworkbook
dc.subject.otheroral communication
dc.subject.othercommunicational competence
dc.subject.othersuullinen kommunikaatio
dc.subject.othersuullinen kompetenssi
dc.subject.otheroppikirja
dc.titleAn analysis of communicative exercises of two English workbooks from the Finnish middle school
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805082494
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kieli
dc.date.updated2018-05-08T09:22:14Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot