Luokanopettajien kokemuksia ruotsin opettamisesta
Abstract
Vuonna 2016 voimaan astunut uusi perusopetuksen opetussuunnitelma toi muutoksia ruotsin kielen opetukseen. Ruotsin B1-oppimäärä siirtyi alkamaan jo alakoulun kuudennella luokalla. Lukuvuosi 2016–2017 oli ensimmäinen, jolloin myös luokanopettajat opettivat ruotsia. Tässä artikkelissa tarkastellaan luokanopettajien ensimmäisiä ruotsin opetuskokemuksia. Niitä kartoitettiin lukuvuonna 2016–2017 Turussa ja Raumalla järjestettyjen täydennyskoulutuksien aikana toteutetun pienimuotoisen kyselyn avulla. Kyselyn tuloksia täydentävät kouluttajien omat kokemukset.
Main Authors
Format
Articles
Magazine article
Published
2017
Series
Subjects
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2017/luokanopettajien-kokemuksia-ruotsin-opettamisesta
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201804122045Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Finnish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
- Maijala, M. & Kylänpää, S. (2017). Luokanopettajien kokemuksia ruotsin opettamisesta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14.12.2017 (Joulukuu). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2017/luokanopettajien-kokemuksia-ruotsin-opettamisesta/
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat