Evaluation of Nigeria Universities Websites Quality : A Comparative Analysis
Olaleye, S. A., Sanusi, I. T., Ukpabi, D., & Okunoye, A. (2018). Evaluation of Nigeria Universities Websites Quality : A Comparative Analysis. Library Philosophy and Practice, 2018, Article 1717. https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1717
Julkaistu sarjassa
Library Philosophy and PracticePäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© the Authors, 2018. This is an open access article published by University of Idaho Library.
The use and continuous use of the website in the developed countries universities are predominant, and the developing countries universities are heightening their effort in the aspect of education technology. The reason why one university website is better than the other concerning quality and accessibility is the focus of this study and this prompt evaluation of 141 Universities in Nigeria across the Federal, State, and the Private ownership. We opted for a hybrid approach to cover the gap in the previous studies. WebQual and SITEQUAL as a framework is adopted based on the web analytical tools. The study contributes theoretically by combining two website quality theories to explain the inhibitors, improvement, quality and future updates of Nigeria Universities websites based on ease of use, processing speed, aesthetic design, interactive responsiveness, entertainment, trust and usefulness and come up with a new WebFUQII model. The contributes to methodology by using web diagnostic hybrid tools that gives more explanatory power. The study also gives managerial implications and guides future direction.
...
Julkaisija
University of Idaho LibraryISSN Hae Julkaisufoorumista
1522-0222Asiasanat
Alkuperäislähde
https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1717Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27962794
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The story of Fazer : a multimodal analysis of storytelling on the websites of a company
Penttinen, Riikka (2022)Pro graduni tarkoituksena oli selvittää, miten ja millaisia tarinoita yritys Oy Karl Fazer Ab (tutkimuksessa nimellä Fazer) käyttää nettisivuillaan. Tutkimusaihe on tärkeä, sillä tarinankerronnan on todistettu olevan ... -
The linguistic landscape and representations of Finnish parliamentary parties on their websites
Santa, Roosa (2022)Virtuaalisen kielimaisematutkimuksen avulla voidaan tarkastella kielenkäyttöä netissä ja tuoda ilmi kielten välisiä valtaeroja (Ivkovic and Lotherington 2009: 32). Poliittiset puolueet hyödyntävät nettisivuja jakaakseen ... -
Role of website quality on online trust in e-commerce context
Dhaugoda, Sabina (2021)Since the proliferation of electronic commerce (e-commerce) in the late nineties, an increasing number of customers are taking advantage of its benefits such as convenient online shopping, product/service search, price ... -
Corporate online presence : a study of eight Finnish exporting companies' corporate websites
Tauriainen, Anniina (2012)Yritykset käyttävät verkkosivujaan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ohella myös yrityksen mainostamiseen ja verkkoidentiteetin luomiseen. Verkkoidentiteetti heijastaa kielen ja visuaalisen ilmeen kautta yrityksen ... -
“Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website
Nurmi, Sonja (2021)Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.